خبرگزاری کار ایران

با حضور ۲۱۲ شرکت داخلی؛

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودروی ایران آغاز به کار کرد

نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودروی ایران بعداظهر امروز(یکشنبه) با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودروی ایران، ۲۱۲ شرکت داخلی در فضای نمایشگاهی با وسعت ۳۵ هزار مترمربع آخرین محصولات مرتبط با خودرو که در داخل کشور تولید شده است و همچنین خودروهای تولید داخل را به معرض نمایش گذاشته‌اند.

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه (۱۲ اسفندماه) برقرار است و علاقمندان و متخصصان و فعالان صنعت خودرو می‌توانند از ساعت ۱۲ تا ۲۰ با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

به گزارش ایلنا، قرار است در کنار این نمایشگاه، سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران نیز روزهای دهم و یازدهم اسفندماه با رویکرد رقابت پذیری و همکاری‌های بین المللی برگزار شد.

پیش از این دبیر این همایش گفته بود که در این دو رویداد بین المللی خودرو، شرکت‌های داخلی و شرکای خارجی آن‌ها که برنامه تولیدی در ایران دارند، اجازه حضور دارند.

به گفته سامان قربانی، شرکت‌هایی که فقط قصد فروش خودرو به بازار ایران دارند، اجازه حضور در سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران و نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو نخواهند داشت.

گفته شده که قرار است در زمان برگزاری این دو رویداد، قراردادهایی بین شرکت‌های ایرانی و شرکای خارجی منعقد شود.

۱۹ کشور نخست اقتصادی دنیا دارای صنعت خودروسازی قدرتمندی هستند؛ بین سه تا هفت درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور‌ها به صنعت خودرو اختصاص دارد.

پارسال ۹۰ میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شده است؛ اکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون خودرو در جهان وجود دارد (به ازای هر ۶ نفر یک خودرو) و ارزش فروش سالیانه خودرو در دنیا دو میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار برآورد شده است.

گفته شده، صنعت خودرو در ایران ۴۰۰ هزار شغل بطور مستقیم و ۲۰۰ هزار شغل بطور غیرمستقیم ایجاد کرده و ۲.۷ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر : ۳۵۱۳۷۶