خبرگزاری کار ایران

طیب‌نیا:

رشد 8 درصدی یک الزام اجتناب ناپذیر است

برنامه ششم توسعه یک برنامه جامع عملیاتی است که از سوی دولت آماده و به مجلس تقدیم شده است که از سیاست‌های کلی شروع شده و به برنامه‌های عملیاتی برای اجرای اهداف کاملا دست یافتنی ختم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به وجود 182 هزار فقره قانون که شرایط سختی را برای فضای کسب و کار ایجاد کرده است، گفت: ما نه تنها به دنبال تسهیل قوانین جدید هستیم بلکه به دنبال حذف قوانین زائد و مختلی خواهیم بود.

طیب‌نیا در همایش اجرای برجام فصلی‌نو در اقتصاد ایران با اشاره به اینکه دولت برنامه اقتصادی جامعی را برای فضای پساتحریم آماده کرده تا به سمت بهبود فضای کسب و کار و توسعه بخش خصوصی حرکت کند اظهار داشت: جهت‌گیری اصلی ما گسترش مشارکت بخش خصوصی و تعاونی‌ها در اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه رویکرد اساسی کشور به وجود آوردن شرایط برای بهبود فضای کسب و کار است ادامه داد: در این رابطه رویکرد ما اصلاح قوانین و برقراری ثبات در فضای اقتصاد کلان با هدف افزایش سهم بخش خصوصی خواهد بود.

طیب‌نیا افزود: در برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی 8 درصدی در نظر گرفته شده که این یک انتخاب نیست بلکه یک الزام اجتناب‌ناپذیر است.

وی یادآور شد: برنامه ششم توسعه یک برنامه جامع عملیاتی است که از سوی دولت آماده و به مجلس تقدیم شده است که از سیاست‌های کلی شروع شده و به برنامه‌های عملیاتی برای اجرای اهداف کاملا دست یافتنی ختم می‌شود.

کد خبر : ۳۳۹۵۵۹