خبرگزاری کار ایران

معاون مدیرکل کنفدراسیون صنایع دانمارک:

هیئت تجاری دانمارک با 60 کمپانی به تهران آمده است

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۶۸۲

آخرین سفر دانمارکی‌ها به ایران 10 سال پیش بوده است که این وقفه طولانی را نباید ناشی از عدم علاقه دانمارکی‌ها برای حضور در صنایع ایران دانست بلکه این تحریم‌ها بود که نگذاشت ما میزان فعالیت‌های اقتصادی خود با ایران را گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، توماس استرات رئیس انجمن کسب و کار و معاون مدیرکل کنفدراسیون صنایع دانمارک، در نشست مشترک تجار ایران و دانمارک با اشاره به آخرین سفر  هیات تجاری دانمارکی به ایران گفت: آخرین سفر دانمارکی‌ها به ایران 10 سال پیش بوده است که این وقفه طولانی را نباید ناشی از عدم علاقه دانمارکی‌ها برای حضور در صنایع ایران دانست بلکه این تحریم‌ها بود که نگذاشت ما میزان فعالیت‌های اقتصادی خود با ایران را گسترش دهیم.

وی افزود: در هیات تجاری دانمارکی 60 کمپانی حضور دارند که این تعداد نشان از اراده کشورمان برای گسترش روابط اقتصادی با ایران است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی دو کشور گفت: درسال 1804 اولین سفیر در ایران وارد دانمارک شد و یافته‌های تاریخی اخیر نشان می‌دهد تجارت در بین دو کشور حتی در زمان واتینگ‌ها نیز وجود داشته است و در آن زمان وایکینگ‌ها برای خرید ابریشم به ایران سفر می‌کردند.

استرات ادامه داد: در هیات تجاری ما بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز حضور دارند و آنها برای این به ایران سفر کرده‌اند تا بازار ایران را بررسی و زمینه حضور خود را در این کشور مهیا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز