خبرگزاری کار ایران

خوانساری :

اولین پروژه‌های جاده‌سازی و راه‌آهن با مشارکت دانمارکی ها در ایران صورت گرفت

حجم تجارت دو کشور در بین سال‌های 2007 تا 2014 به میزان 100 تا 140 میلیون یورو در نوسان بوده که این به علت تحریم‌ها و مشکلات بانکی بوده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مسعود خوانساری در نشست مشترک تجار ایران و دانمارک گفت: دانمارک از جمله کشورهایی است که سابقه زیادی در ایران دارد. به گونه ای که اولین پروژه‌های جاده‌سازی و راه‌آهن با مشارکت مشاوران و صنعتگران دانمارکی صورت گرفت و در 50 سال پیش اولین کارخانه شیر با استفاده از تکنولوژی دانمارکی‌ها افتتاح شد و همین طور اولین کارخانه پنیرسازی تاسیس کردیم.

وی ادامه داد: علاوه بر صنعت غذایی دانمارکی‌ها در زمینه سیمان، پتروشیمی و داروسازی همکاری‌های خوبی را با کشورمان دارند به گونه ای که دو ماه پیش قراردادی بین وزارت بهداشت و شرکت نوا در زمینه تولید انسولین بسته شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن ابراز امیدواری از گسترش همکاری‌ها از اجرای برجام گفت: حجم تجارت دو کشور در بین سال‌های 2007 تا 2014 به میزان 100 تا 140 میلیون یورو در نوسان بوده که این به علت تحریم‌ها و مشکلات بانکی بود که امیدواریم با سفر وزیر خارجه این کشور و هیات تجاری همراه این عقب‌ماندگی رفع شود و زمینه گسترش همکاری‌ها و بالا رفتن میزان تراز تجاری بین دو کشور مهیا شود.

کد خبر : ۳۳۵۶۴۹