خبرگزاری کار ایران

نوواک در حاشیه اجلاس وزرای کشورهای صادرکننده گاز :

روابط کشورهای مجمع صادرکننده گازسازنده است

مجمع کشورهای صادرکننده گاز یک نهاد مشاوره‌ای است و دخالتی در تصمیم‌سازی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الکساندر نوواک  وزیر انرژی روسیه در حاشیه نشست فو‌ق‌العاده مجمع کشورهای صادرکننده گاز در جمع خبرنگاران در خصوص انتظار روسیه از نشست‌های وزارتی و سومین اجلاس سران این مجمع گفت:  انتظار داریم که وضع بازار گاز را مورد بررسی قرار دهیم اما این موضوع به شرایط بازارهای جهانی نفت خام بستگی دارد.

وی با بیان اینکه بررسی دیدگاه‌های کشورهای گوناگون درباره تحولات آینده بازار گاز اقدامی مطلوب است اظهار داشت: سران  و رؤسای دولت‌های کشورهای عضو مجمع در سومین نشست سران GECF  مسائل مشابهی را  مطرح خواهند کرد.

نوواک در خصوص دورنمای شرایط همکاری بین تولیدکنندگان عمده گاز تصریح کرد: ما با کشورهای عضو GECF   از نظر روابط دو جانبه و توسعه پروژه‌های مشترک روابط نزدیکی داریم.

وی تصریح کرد: مجمع کشورهای صادرکننده گاز یک نهاد مشاوره‌ای است و دخالتی در تصمیم‌سازی ندارد.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به روابط خوب و تفاهم بین اعضای مجمع اظهار داشت: هم‌اکنون همکاری سازنده‌ای بین اعضا وجود دارد که مبتنی بر اعتماد و درک متقابل است.

وی در خصوص معاملات نفت در برابر کالا بین ایران و روسیه که اخباری در این زمینه در ابتدای سال جاری میلادی مطرح شده بود توضیح داد: در سال 2014 سند تفاهمی بین تهران و مسکو برای همکاری اقتصادی و تجاری امضا شد که همچنان معتبر است و شرکت‌های تجاری به همکاری با یکدیگر ادامه خواهند داد.

 

کد خبر : ۳۲۳۷۸۸