خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد:

نفت خود را برای پساتحریم آماده کند

معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر لزوم آمادگی برای ورورد به دوران پساتحریم گفت: نخستین صنعتی که تحت تاثیر لغو تحریمها قرار می گیرد صنعت نفت است.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در همایش سالانه سراسری مدیران و مسئولان ارشد سازمان حراست صنعت نفت اظهار کرد: صنعت نفت باید خود را برای دوران پس از تحریم آماده کند و در شرایط کنونی نیز بسیاری از کشورها برای ورود به بازار نفت ایران علاقه مندی نشان داده اند و قراردادهای متعددی آماده امضا است.

وی افزود: همه باید برای ورود به  فضای جدید آماده باشیم و این فضا هم فرصت است و هم تهدید هرچند که فرصتها بیش از تهدیدها است.

عراقچی با بیان این که نباید فراموش کنیم که پس از برجام مسئولیت سنگینی بر دوش صنعت نفت است، گفت: حضور شرکتهای خارجی در ایران همانطور که گفته شد هم فرصت است و هم تهدید.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: برجام دستاورد بزرگی برای کشور و ملت ایران است و باید از آن مراقبت کنیم و هرچند که در مذاکره های هسته ای برخی محدودیتها را قبول کردیم اما آنها موظف به اجرای تعهدات خود هستند.

وی با بیان این که پارسال در همین جمع و در حالی که در کوران مذاکره ها بودیم تاکید کردم که ما در مذاکره ها ٣ هدف را دنبال می کنیم، گفت: تحمیل اراده ایران به قدرتهایی که عنوان می کردند برنامه هسته ای ایران باید متوقف شود، تثبیت برنامه هسته ای ایران و برداشته شدن تحریمهای ظالمانه از بارزترین این اهدف بود که به آنها دست یافتیم.

عراقچی افزود: در گذشته برخی کشورها ایران را تهدیدی برای امنیت جهانی می دانستند که پس از مذاکره های هسته ای این تابو شکسته شد و اکنون موقعیت ایران فراتر رفته و دنیا به ایران احترام می گذارد.

وی ادامه داد: این مذاکره ها ایران را در موقعیت جدیدی قرار داده است و در صورتی که روال نهایی اجرایی شدن برجام به همین شکل طی شود تا ٢ ماه آینده برجام اجرایی خواهد شد و تحریمها لغو می شود.

کد خبر : ۳۲۰۲۲۴