خبرگزاری کار ایران

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته در گفتوگو با ایلنا:

برق گزینه برتر برای صادرات ارزآور/ لزوم سرمایه گذاری در صنعت برق به جای تزریق نقدینگی برای خرید کالای مصرفی

صالحی گفت: وام های زود بازده در دولت نهم و دهم به مراکزی اعطا شد که برنامه ای برای کار و اشتغال نداشتند و وام را گرفتند و تبدیل به بدهکار بیکار شدند.

حمیدرضا صالحی دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته در گفتوگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بسته جدید اقتصادی دولت ، گفت: به جای تزریق نقدینگی جهت خرید خودرو باید به واحدهای تولیدی واقعی وام پرداخت شود. برای عبور از رکود فقط تزریق پول مشکل را حل نمیکند. اینکه مبالغی به مردم داده شود که مردم اتومبیل خریداری کنند، موجبات تورم بیشتر را هم فراهم میکند.

وی افزود: نقدینگی را باید  به سمت روشن شدن موتور تولید و استفاده از ظرفیت‌های صادراتی کشور سوق دهیم و بخش‌هایی مثل خدمات صادراتی بخش برق را رونق دهیم.

صالحی با اشاره به اینکه با توجه به ورود کشور به مرحله رونق اقتصادی و افزایش تقاضا برای نیروی برق خاطر نشان کرد: باید بتوانیم از فرصت های اینچنینی استفاده کرده و موجبات ایجاد اشتغال را نیز فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: وام های زود بازده در دولت نهم و دهم به مراکزی اعطا شد که برنامه‌ای برای کار و اشتغال نداشتند. وام دریافت کردند و تبدیل به بدهکار بیکار شدند لذا باید اصلاحاتی اساسی در اقتصاد ایران شکل بگیرد و بپذیریم که نیاز به پوست اندازی داریم.

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته یادآور شد: با توجه به ابلاغیه اقتصاد مقاومتی باید به سمت اقتصاد درون‌زای برون‌گرا برویم یعنی صنعت و داشته های خودمان را حفظ کنیم و نگذاریم در معرض آسیب واردات قرار بگیرند تا اقتصاد مصون بماند  و از طرفی این صنعت رشد کرده و قابلیت صادرات داشته باشد و بتواند در بازارهای خارجی با قیمت رقابتی وارد شود و هم اقتصاد را از رکود خارج کند که در این بین صادرات برق و ملزومات و تجهیزات این بخش می تواند گزینه خوبی برای ارزآوری کشور تلقی شود.

کد خبر : ۳۱۷۲۸۲