خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر دارو، درمان و آزمایشگاه های دامپزشکی:

اخذ مجوز بهداشتی ترخیص سه ردیف از داروهای وارداتی دامپزشکی الزامی شد

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۲۴۰

مدیرکل دفتر دارو، درمان و آزمایشگاه های سازمان دامپزشکی کشور گفت: ترخیص سه قلم کالای وارداتی متیونین، آل لیزین و سایر اسیدهای آمینه تنها با مجوز و گواهی های سازمان دامپزشکی امکانپذیر شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، محسن مهدوی نژاد با اشاره به اینکه پیش از این بخشنامه ای مبنی بر عدم نیاز به اخذ مجوز بهداشتی از طریق دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت برای واردات این اقلام صادر شده بود.

وی اظهار داشت: رییس سازمان دامپزشکی در نامه هایی مکررا اعلام کرد که این کالاها برای مصرف مرتبط با امور دام و دامپزشکی است و نیاز به بررسی های علمی و اخذ گواهی های سازمان دامپزشکی کشور دارند تا در زمان ترخیص نیز آزمایش های لازم توسط این سازمان باید انجام شود و در صورت انطباق آنها با مراجع و استانداردهای علمی اجازه مصرف برای آنها صادر شود.

مدیرکل دفتر دارو، درمان و آزمایشگاه های سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه اجازه ورود، ترخیص و یا مصرف این اقلام در خوراک دام و طیور بدون اخذ مجوزهای بهداشتی سازمان دامپزشکی خلاف قانون و مقررات جاری کشور است، افزود: در این راستا پیگیری و مکاتبات لازم به منظور لغو بخشنامه صورت گرفت که به دنبال این پیگیری ها، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران در شهریور ماه امسال بخشنامه ای خطاب به گمرک جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

به گفته وی، براساس این مصوبه، کالاهای متیونین، ال لیزین و سایر اسیدهای آمینه برای مصرف مرتبط با امور دام و دامپزشکی نیاز به بررسی های علمی و اخذ گواهی های سازمان دامپزشکی کشور دارند و در زمان ترخیص نیز آزمایش های لازم توسط آن سازمان باید انجام پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز