خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

99 درصد پول گندمکاران پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۱۸۴

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با پرداخت بیش از 99 درصد مطالبات گندمکاران، مانده بدهی دولت بابت خرید تضمینی گندم در سالجاری به حدود 74 میلیارد تومان رسید.

به گزارش ایلنا از وزارت جهادکشاورزی، علی قنبری افزود: اگرچه هنوز فصل خرید گندم تمام نشده و در برخی مراکز استانهای سردسیر خرید انجام می شود، اما دولت درصدد است تا تمام بهای گندم ها را همزمان با پایان عملیات خرید به کشاورزان پرداخت کند.

وی تصریح کرد: از آغاز عملیات برداشت گندم کشور در نیمه اول فروردین سال جاری، تاکنون 8 میلیون و 79 هزار و 855 تن گندم در 31 استان کشور تحویل مراکز خرید دولتی و مباشرین شده است.

قنبری با اشاره به خرید 7.6 میلیون تنی گندم در سال قبل، اظهار داشت: امسال به لطف خدا و تدابیر ارزشمند وزارت جهاد کشاورزی در زمینه به زراعی و انجام حمایت های لازم از کشاورزان، علیرغم کاهش بارندگی ها و خشکسالی، رشد 18 درصدی را در خرید تضمینی گندم تجربه کردیم.

وی گفت: خوشبختانه با این میزان خرید گندم داخلی، نیاز مصرفی گندم برای تولید نان کشور تامین می شود؛ لذا برای آرد خبازی واردات گندم نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، ارزش ریالی کل گندم های خریداری شده را تا این تاریخ 94 هزار و 71 میلیارد ریال، ذکر و عنوان کرد: تا امروز مبلغ 93 هزار و 328 میلیارد ریال به حساب گندمکاران واریز شده و مانده مطالبات که حدود 74 میلیارد تومان است، نیز به زودی تامین اعتبار و پرداخت خواهد شد.

قنبری از گندمکاران بابت فروش گندم هایشان به مراکز خرید دولتی، علیرغم مشکلاتی که گاهی در پرداخت وجوه ایجاد شده بود، تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز