خبرگزاری کار ایران

ارتقایی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

تعریف 3 سناریو برای جلوگیری از بحران آب تهران/قرارداد با خاتم النبیاء برای جلوگیری از فرار آب سد لار

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: مطالعات اولیه جهت جلوگیری از فرار آب سد لار انجام شده که در صورت اجرایی شدن 150 میلیون متر مکعب به منابع آبی تهران اضافه می‌شود.

خسرو ارتقایی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه آیا در صورت بحرانی‌تر شدن آب می‌توان منابع جدید آبی برای تهران تعریف کرد، گفت: یکی از راهکار‌ها جلوگیری از فرار آب سد لار است که حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون متر مکعب را به منابع آبی تهران اضافه می‌کند.

وی افزود: با راه اندازی تصفیه خانه ششم نیز آب جدیدی به منابع آب تهران اضافه می‌شود ضمن اینکه در شرایط بحرانی قادریم آب سد امیرکبیر و سد طالقان را همزمان وارد تهران کنیم یعنی از تونل آب سد امیرکبیر و از خطوط قدیمی آب سد طالقان وارد تهران می‌شود.

ارتقایی در رابطه با اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از فرار آب سد لار اظهار داشت: مطالعات اولیه در خصوص سد لار انجام شده که امیدواریم با قراردادی که با قرارگاه سازندگی و خاتم الانبیاء داشته‌ایم به نتیجه لازم برسیم.

وی یادآور شد: ممکن است برای پمپاژ نیاز به استفاده از تکنولوژی خارج از کشور داشته باشیم اما اجرای کار توسط پیمانکاران داخلی انجام می‌شود.

کد خبر : ۳۱۲۰۹۱