خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

75 درصد تخم مرغ ایران به عراق صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۹۶۳

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد گفت: کلیه امور صادرات مربوط به تخم‌مرغ به تشکل‌ها واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رکنی در همایش گرامیداشت 60 سالگی پرورش مرغ تخم‌گذار ایران بیان داشت: سرانه تولید تخم مرغ در دنیا حدود 9.5 کیلوگرم است و در سال گذشته در ایران به ازای هر فرد یک کیلو تخم‌مرغ یعنی معادل 71هزار تن تخم مرغ صادر کرده‌ایم.

وی افزود: در شهریور ماه گذشته 14 هزار تن تخم‌مرغ صادر شد که رقمی بی‌نظیر بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در حالی که امکان صادرات تخم‌مرغ تازه و پودر تخم مرغ وجود دارد اما فقط در بخش صادرات تخم‌مرغ تازه وارد شده‌ایم.

وی افزود: روسیه یکی از کشورهای بزرگی است که در بازار مصرف پروتئین موقعیت خوبی دارد و نمایندگان این کشور در ایران بازدیدهایی از سه زنچیره تولید مرغ و تخم مرغ داشته اند اما حضور در بازار روسیه نسبت به کشورهای دیگر سنگین‌تر است به این خاطر که این کشور تعرفه واردات 25 درصدی برای مواد پروتئینی دارد در حالی که این تعرفه برای برخی کشورها مثل آذربایجان صفر است.

رکنی تاکید کرد: در انتهای برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کرده‌ایم که 10 درصد از مجموع پروتئین تولیدی صادر شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: با تولید 930 هزار تن تولید تخم‌مرغ در سال متوسط سرانه تولید حدود 11.5 کیلوگرم است.

وی تاکید کرد: 3 میلیون تن تخم مرغ در دنیا مبادله می شود که 300 هزار تن از این تجارت در کشورهای اطراف ایران اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: 75 درصد تخم‌مرغ صادراتی به عراق و حدود 15 تا 20 درصد آن به افغانستان و مابقی به کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای همجوار مانند ترکمنستان و گرجستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز