خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران خبر داد:

پیش بینی تولید 250 هزار تن محصولات شیلاتی

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران از رشد 15 درصدی صادرات مصولات شیلاتی نسبت به سال گذشته خبر داد.

ارسلان قاسمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت صادرات آبزیان در سال جاری بیان داشت: بعد از توافقات انجام شده فعالیت خاصی در حذف موانع صادراتی انجام نشده است.

وی با اشاره به درخواست مشتریان قدیمی اروپایی برای محصولات شیلاتی بیان داشت: با توجه به اینکه در کشور فعالیت خاصی در حوزه صادرات آبزیان صورت نگرفته؛ اما مشتریان قدیمی اروپایی درخواست های مکرری را برای خریداری محصولات ارسال کرده اند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران تاکید کرد: در زمان تحریم دلالان در دوبی به عنوان واسطه استفاده شد که این امر باعث تغییر نام کشور تولید کننده شده است؛ اما با رفع تحریم ها می توان شاهد صادرات محصولات شیلاتی به بهترین شکل ممکن باشیم.

وی افزود: اتحادیه با همکاری صندوق توسعه صادرات آبزیان ایران خود را مکلف به پیگیری رفع موانع صادرات محصولات شیلاتی به این بازار بزرگ و استراتژیک دانسته است؛ دیگر مراجع ذی ربط مانند وزارت جهاد کشاورزی (سازمان دامپزشکی کشور، سازمان شیلات ایران )، وزارت امورخارجه و سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق تعاون ایران، سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز مکلف به پیگیری بوده اند و اقداماتی نیز انجام شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران تولید محصولات شیلاتی در سال جاری را 250 هزار تن پیش بینی کرد.

کد خبر : ۳۰۲۱۰۳