خبرگزاری کار ایران

وزیر اسبق نفت در گفت وگو با ایلنا:

رکود 8 ساله نفت جبران می‌شود /عربستان را پشت سر می‌گذاریم

غرضی با اشاره به اینکه ما باید تولید نفت را به میزان 5 تا 6 میلیون بشکه قبل از دوره رکود 8 ساله و به محاق رفتن سیاست نفتی بر پایه منافع ملی بازگردانیم، خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این امر اعصاب سیاسی، اقتصادی و اداری کشور آرام می شود.

محمد غرضی وزیر اسبق نفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به عملکرد ضعیف و منفعلانه دولت نهم و دهم در حوزه نفت گفت: در دولت های نهم و دهم جابجایی وزرا در نفت زیاد بود و این صنعت از مدیریت تثبیت شده ای برخوردار نبود لذا نتوانست سیاست منسجمی در اداره نفت به عهده گیرد و ضمن اینکه اهداف نیز قابل ارائه و مشخص نبود.

وی افزود: در دولت یازدهم وزیر تثبیت شده و سیاست ها نیز تعریف شده که این امر نشان می دهد نفت می تواند از کارکنانش به بهترین وجه استفاده کند و اهداف خودش را تثبیت کند.

غرضی با ابراز امیدواری ازاینکه سیاست گذاری و اداره امور نفت دولت به مدت 20 سال تداوم یابد، تصریح کرد: سیاست های بلند مدت نفتی می توانند منابع نفت را به فشار بالای مورد نیاز برای استخراج برسانند  و بازار نفت را نیز تثبیت کرده و تحول عظیمی در صنعت نفت کشور ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه ما باید تولید نفت را به میزان  5 تا 6 میلیون بشکه قبل از دوره رکود 8 ساله و به محاق رفتن سیاست نفتی بر پایه منافع ملی بازگردانیم، خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این امر اعصاب سیاسی، اقتصادی و اداری کشور آرام می شود.

وزیر اسبق نفت همچنین گفت: قطعا سیاست برون مرزی دولت جدید و وزارت نفت می تواند جایگاه نفت ایران را در اوپک ارتقا بخشد و به لحاظ تاثیر گذاری در این سازمان عربستان را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به استعداد وزارت نفت کنونی در بازپس گیری سهم ایران در میادین مشترک اظهار داشت: ما تا کنون و طی یکصد سال گذشته از تاریخ نفت در میدان مشترک بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

غرضی با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز روی میادین پارس جنوبی و غرب کارون گذاشته شده، تصریح کرد: این دو مخزن به لحاظ جنبه سیاسی و ملی اهمیت دارند لذا دولت تا کنون فعال عمل کرده و تمام استعداد سیاسی وفنی خود را برای بهره برداری از این مخازن بکار گرفته است.

کد خبر : ۳۰۰۵۷۳