خبرگزاری کار ایران

طیب‌نیا در پاسخ به ایلنا :

سرمایه گذاران خارجی الزامی به شراکت با شرکت‌های ایرانی ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۰۹۵

وزیر اقتصاد با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری خارجی برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌کنیم، گفت:در قوانین و مقررات ما الزامی برای اینکه سرمایه گذار خارجی حتما با طرف ایرانی شریک شود وجود ندارد و ما محدودیتی از این حیث نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر امروز جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن ایران برگزار شد.

پس از این جلسه نشست خبری با حضور طیب نیا وزیر اقتصاد و جلال پور رییس اتاق ایران برگزار شد.

جلال پور در این نشست خبری گفت: کشور نیازمند سرمایه گذاری خارجی است اما باید توجه داشت سرمایه گذاری خارجی مانند تیغ دو لبه است و در برخی کشورها مانند مالزی ، ترکیه و هند موفق بوده  اما در آمریکا لاتین تجربه خوبی نبوده است. ما در اتاق ایران در کنار دولت به دنبال ایجاد شکل مناسب برای سرمایه گذاری خارجی هستیم.

در ادامه این نشست طیب نیا وزیر اقتصاد در پاسخ به خبرنگار ایلنا، در خصوص سرمایه گذاری خارجی در شرایط پسا تحریم گفت: در قوانین و مقررات ما الزامی برای اینکه سرمایه گذار خارجی حتما با طرف ایرانی شریک شود وجود ندارد و ما محدودیتی از این حیث نداریم.

طیب نیا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، در خصوص مطالبات معوقه بانکی گفت: در دولت جدید مطالبات معوقه بانکی افزایش پیدا کرده که این امر به دلیل شفاف سازی حساب ها توسط بانک مرکزی بوده است اما نسبت به پرداخت تسهیلات مطالبات معوق کاهش یافته است.

وزیر اقتصاد در خصوص قانون سرمایه گذاری خارجی گفت: به نظر دولت قانون سرمایه گذاری در ایران یک قانون پیشرفته است و نیازی به اصلاح آن نمی بینیم. ما از سرمایه گذاری خارجی برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می کنیم.

وی در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: در جلسه امروز در خصوص لایحه اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده گفت وگو شد و بخش خصوصی در این خصوص نظرشان را ارایه کردند. امیدواریم با شناسایی نقاط ضعف قانون بر مالیات بر ارزش افزوده ، اشکالات آن رفع شود.

طیب نیا با اشاره به شرایط پسا تحریم گفت: در دوران پسا تحریم باید در قوانین و شیوه‌هایمان تجدید نظر کنیم .

وزیر اقتصاد با اشاره به مساله هدفمندی رایانه ها تاکید کرد: دولت برای پرداخت یارانه ها با محدودیت منابع مواجه است اگرچه مجلس ردیف خاصی برای آن در نظر گرفته اما آن نیز برای تامین وجوه پرداختی کافی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز