خبرگزاری کار ایران

توسط مدیرعامل شستا تشریح شد ؛

رونمایی از رویکرد بین المللی شستا

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۱۶۴

رویکرد بین المللی شستا همزمان با نخستین نمایشگاه «تامین اجتماعی،سرمایه گذاری وتوسعه پایدار» رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، محمد سعیدی مدیرعامل شستا، روز گذشته طی بازدید از این نمایشگاه، حوزه های فعالیت این شرکت را سیمان، نفت وگاز ،ساختمان وict ، معدن وانرژی عنوان کرد و گفت: مهمترین دغدغه شستا تبدیل شدن به یک شرکت بین الملی است که با رفع تحریم ها می تواند بهترین شریک برای سایرکشورها باشد.
همچنین درحاشیه این نمایشگاه دکتر سعیدی با حضور در پنلی تخصصی به سوالات وابهامات در خصوص عملکرد مجموعه شرکت های شستا پاسخ داد که این موضوع برای اولین بار در سطح گروه شرکت شستا از زمان تاسیس آن صورت گرفته است.
مدیرعامل شستا در بخش دیگری از صحبت هایش، باتشریح وضعیت کشور در زمان تحریم، عنوان کرد: امروز ما دوره سخت  تحریم را پشت سرگذاشته ایم.در این شرایط سیستم بانکی کشور مختل شده وبه صورت روان نمی توانست عمل کند و همچنین تولید در کشور دچار با مشکلاتی روبروست.
وی اد امه داد: از سوی دیگر در زمان تحریم، ارتباط ایران با شرکت های مهم بین المللی با اختلال جدی مواجه شد و شرکت های ایرانی نتوانستند دانش فنی خود رابه جهان نشان دهند.
سعیدی افزود:اکنون و با برداشته شدن تحریم ها ارتباطات ما با دنیا مانند ارتباط بازرگانی به حالت عادی برمی گردد و انتقال دانش فنی در بخش پتروشیمی ،نفت وگاز تسهیل خواهد شد، همچنین مشکلات سیستم بیمه ای ما در مبدا ومقصد حل می شود.
مدیرعامل شستا با اشاره به توانمندی های کشورنیز گفت: ایران بزرگترین تولید کننده قیر در جهان است وشرکت های نفت پاسارگاد وجی در این زمینه حرف اول را در منطقه می زنند بنابراین باید تلاش کنیم  تا از سرمایه گذاری های دنیا در این بخش استفاده نماییم.
سعیدی با تاکیدبر لزوم تربیت نیروهای متخصص در کشور اظهار داشت :تربیت نیروی متخصص مهمترین عامل قدرت در حوزه بین الملل وسرمایه گذاری است وباید پذیرفت که ما از دانش فنی دنیا عقب مانده ایم بنابراین باید دراین امر تلاش کنیم.
وی افزود: در شرایط فعلی 50 درصد پرتفوی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی را بخش نفت ، گاز و پتروشیمی تشکیل داده است که قابلیت حضور در صحنه های بین المللی و فعالیت در بازارهای جهانی را دارد و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا(تاپیکو) می تواند در صحنه های بین المللی به عرضه محصولات تولیدی در شرکت های زیر مجموعه بپردازد.
دکتر سعیدی با اشاره به ظرفیت های موجود در کشور در بخش پتروشیمی گفت: شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی چه زیر نظر شستا و چه آنهایی که زیر مجموعه وزارت نفت هستند، پتانسیل های بالایی دارند و قادرند تا رهبری قیمت گذاری محصولات پتروشیمی را در سطح منطقه بر عهده بگیرند.
بنابراین گزارش ،اجرای تعهدات به تامین اجتماعی ،ایجاد جوان گرایی ،کمک  به چرخش چرخ اقتصاد ،جذب سرمایه گذاری خارجی وتوجه به بازارهای جهانی از مهمترین برنامه کلی شستا به شمار می روند.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه طی پنج سال اینده پانزده میلیارد دلار در حوزه های مختلف این شرکت سرمایه گذاری خواهد شد، گفت: این سرمایه گذاری ها بیشتر درهلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا(تاپیکو) ،معدن ، انرژی وict   است که امیدواریم بعد از شش ماه شاهد فضای جدیدی در سطح بین الملی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز