خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

ضرورت تدوین برنامه راهبردی مشخص برای صنعت مخابرات

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۸۳۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت داشتن برنامه راهبردی برای بخش های صنعتی مختلف تصریح کرد: با تدوین برنامه راهبردی مشخص برای صنعت مخابرات می توان چگونگی رشد کیفی، کمی، تکنولوژیکی، میزان صادرات و واردات و تعامل و همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی داخلی و خارجی را به صورت هدفمند تر دنبال کرد.

به گزارش ایلنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت زاده در کارگروه توسعه صادرات غیرنقتی که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات فرآوری صادرات صنعت مخابرات و با حضور فعالان و صاحبنظران این صنعت برگزار شد، افزود: ضرورت حمایت از تولید داخل یکی از موضوعات مهمی است که همواره به آن توجه داشته ایم و تلاش می کنیم تا در این جلسات به طرح جامعی از چگونگی رشد و ارتقاء صنعت مخابرات دست یابیم.

وی این صنعت را جزء صنایع دانش بنیان و پیشرفته خواند که می تواند علاوه بر اشتغالزایی رشد ارزش افزوده بیشتری را به دنبال داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با دعوت از صاحبنظران، اساتید فن و فعالان این بخش از صنعت کشور، تصریح کرد: ما آمادگی هر نوع همکاری برای پیشبرد اقدامات را داریم لذا از شما فعالان این عرصه تقاضا می کنیم در این راه با ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی ما را دراین راه یاری رسانید.

نعمت زاده همکاری و تعامل بیش از پیش دانشگاهیان با بخش صنعت را یکی از مولفه های مهم در رشد این صنعت و رسیدن به جایگاه مناسب آن در کشور دانست و گفت: تلاش می کنیم با تشکیل کمیته یا کارگروهی تخصصی هرچه بیشتر این تعاملات را سرع بخشیم.

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه تاکید کرد و افزود: رشد تکنولوژی و فناوری همپای تغییرات جهانی موضوعی است که دراین صنعت بسیار حائز اهمیت خواهد بود از این رو می توان با فعال کردن مرکز تحقیقات مخابرات به این مهم کمک کنیم.

به گفته نعمت زاده؛ با داشتن برنامه ریزی هدفمند، تعیین اولویت ها، سرمایه گذاری مشترک با دیگر کشورها و تعیین راههای توسعه صادرات دراین صنعت می توان به توسعه این صنعت با شتاب بیشتر کمک کرد.

در این نشست که با حضور جمعی از نمایندگان فعالان این صنعت، انجمن و سندیکای صنایع مخابراتی و برخی اساتید دانشگاه برگزار شد، بحث و تبادل نظر در مورد چگونگی حل مشکلات صورت گرفت و راهکارهای لازم برای توسعه صنعت مخابرات ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز