خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران در گفتگو با ایلنا :

توافق تاثیری در بازار طلا نداشت /ثبات قیمت طلا؛ تا پایان سال میلادی

هم اکنون چین و هند نیز خرید طلای خود را متوقف کرده اند و با مشکلات اقتصادی که برای یونان بوجود آمده و این کشور را به مرز ورشکستگی کشانده و نوسان در شاخص های مالی امریکا وضعیت بهای طلا همچنان در ابهام است.

عباداله محمدولی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت : توافق هسته ای به صورت مقطعی و هیجانی بازارهای موازی طلا را تحت تاثیر قرار داد اما تاثیر چندانی بر روی قیمت طلا نداشت زیرا نرخ طلا جهانی است و عرضه و تقاضا تعیین کننده بهای آن است.

محمدولی تصریح کرد :هم اکنون چین و هند نیز خرید طلای خود را متوقف کرده اند و با مشکلات اقتصادی که برای یونان بوجود آمده و این کشور را به مرز ورشکستگی کشانده و همچنین نوسان در شاخص های مالی امریکا وضعیت بهای طلا را در ابهام باقی گذاشته و این در حالی است که تا پایان سال میلادی ثبات و آرامش به بازار طلا بازخواهد گشت.

وی با بیان اینکه تا 2 ماه دیگر باید صبر کرد گفت: تا زمانی که نظر نهایی از سوی غربیها در مورد توافق مشخص نشود همچنان تردید در سرمایه گذاری ها وجود دارد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران با اشاره به نرخ ها خاطر نشان کرد: قیمت طلای خام هم اکنون 91 هزار تومان است اما به طلای ساخته شده اجرت هم اضافه می شود که از 5 تا 40 هزار تومان متغیر است .

 

کد خبر : ۲۹۱۲۹۵