خبرگزاری کار ایران

صبح امروز در اعتراض به ارزش افزوده:

300 کارخانه سنگبری استان تهران تعطیل کردند

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۷۲۶

از آنجا که سنگبران کشور نسبت به ارزش افزوده اعتراض داشته و تاکید دارند که در شرایط فعلی رکود بازار ساخت و ساز، خریدار سنگ به شدت کم شده است، به همین دلیل جلسه اتحادیه سنگبری های شهر ری با حضور اعضای این اتحادیه برگزار شد و اعضای این اتحادیه با اکثریت قاطع تصمیم گرفتند تا کارخانه های سنگ بری خود را تا روشن شدن تکلیف مالیات بر ارزش افزوده تعطیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این جلسه رییس اتحادیه پس از آنکه اتفاقات اخیر را به اعضا توضیح داد و اعلام کرد که سنگبری های دیگر استان‌های کشور در اعتراض به ارزش افزوده کارخانه‌های خود را تعطیل کرده اند، از اعضا خواست تا نظرات خود را در این مورد اعلام کنند و اعضای اتحادیه نیز پس از آنکه اعلام کردند با این شرایط تولید صرفه ندارد، با تهیه صورت جلسه‌ای اعلام کردند که از صبح روز چهارشنبه کارخانه‌های خود را تعطیل و کارگران را نیز اخراج می‌کنند.

در این رابطه محمد حجاری زاده رییس اتحادیه سنگبری های شهر ری با انتقاد شدید از ارزش افزوده ای که در مورد سنگ بری ها اعمال می شود، گفت: ارزش افزوده باید از کالای نهایی و از مصرف کننده نهایی گرفته شود در حالی که سنگ تزیینی ساختمان کالای نهایی نیست و نباید از این صنف مالیات بر ارزش افزوده گرفته شود.

وی با اشاره به جلساتی که صنف سنگبری در سراسر کشور در این مورد با وزیر اقتصاد داشته اند گفت: در این دیدار وزیر اقتصاد از توضیحات سنگبری ها قانع شد و به رییس اداره مالیات بر ارزش افزوده دستور داد که مالیات سنگبری ها به نوعی دریافت شود که بتوان در قالب آن ارزش افزوده را نیز تعریف کرد و هیچ فشاری بر سنگبری ها نیاید.

حجاری زاده با ابراز تاسف از رفتار رییس اداره مالیات بر ارزش افزوده گفت: با وجود آنکه وزیر به این فرد دستور داده بود که مشکلات سنگبری ها را حل کند، اما با کمال تاسف وی خطاب به اعضای این صنف گفته است که کشور نیازی به سنگ و سنگبری ندارد و اگر ما نمی توانیم با این شرایط کار کنیم، بهتر است تعطیل کنیم.

وی با اشاره به جلسه ای که اعضای صنف سنگبری با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار کرده بودند گفت: در این جلسه نیز آقای لاریجانی از توضیحات ما قانع شد و قول داد که مشکل ما را حل کند اما رییس اداره ارزش افزوده سنگبران را افراد سودجو عنوان کرد و با ادبیاتی نامناسب، سنگبران را متهم به تضییع حقوق دولت کرد.

رییس اتحادیه سنگبران شهرری با تاکید بر اینکه تولید با شرایط فعلی هیچگونه صرفه اقتصادی ندارد گفت: اگر قرار باشد از ما مالیات بر ارزش افزوده بگیرند، باید بیش از 70 درصد درآمدمان را بابت ارزش افزوده بدهیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بازار فروش سنگ تزیینی ساختمان خراب است گفت: ساخت وساز نیست و سنگهایی که برش داده ایم در انبارها مانده و مشتری ندارد. به همین دلیل برای آنکه انبارهایمان را خالی کنیم، سنگ را به صورت قسطی و به صورت دو ساله می فروشیم در حالی که معلوم نیست دو سال دیگر وضعیت کشور چگونه باشد.

حجاری زاده با اشاره به جلسه ای که با حضور بخش قابل توجهی از اعضای اتحادیه برگزار شد گفت: سنگبری های شهرستانهای دیگر کارگاه را تعطیل کرده اند زیرا می دانند تولید صرفه ندارد به همین دلیل ما نیز در راستای هماهنگی با این همکاران، تصمیم گرفتیم از صبح روز چهارشنبه کارخانه های سنگبری استان تعطیل کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا منظور شما اعتصاب است گفت: اعتصاب تعریف خوبی نیست. ما هرگز اعتصاب نمی کنیم بلکه کارخانه را تعطیل کرده ایم زیرا تولید صرفه اقتصادی ندارد.

وی تعداد کارخانه های سنگبری استان تهران را حدود 300 کارخانه اعلام کرد و گفت: همه این سنگبری ها کارخانه را تعطیل خواهند کرد واگر کسانی هم این کار را نکنند بی شک در آینده متوجه خواهند شد که تمامی دارایی خود را باید بابت ارزش افزوده بپردازند به همین دلیل بهتر است کار بی فایده را انجام ندهند.

رییس اتحادیه سنگبری های شهرری در پاسخ به اینکه تعطیلی کارخانه ها تا چه زمانی طول می کشد گفت: زمان مشخصی ندارد و تا زمانی که تکلیف ارزش افزوده روشن نشود، کارخانه را باز نمی کنیم. به همین دلیل در جلسه اعضای اتحادیه تصمیم گرفتیم تمامی کارگران خودمان را اخراج کنیم زیرا امکان دادن حقوق بدون فعالیت اقتصادی را نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز