خبرگزاری کار ایران

ارزیابی مثبت نمایندگان از عملکرد وزارت نفت؛

دولت در به کارگیری دیپلماسی انرژی موفق بوده است

عملکرد وزارت نفت از سوی نمایندگان مجلس مثبت ارزیابی شد و آنان بیان داشتند که دولت در به کار گیری دیپلماسی انرژی موفق بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با ایلنا، گفت: به نسبت وضع موجود در نظام بین‌الملل، دپیلماسی انرژی کشور موفق بوده است.

وحید احمدی در خصوص ارزیابی دیپلماسی انرژی وزارت نفت در 2 سال گذشته گفت: با توجه به مجموع شرایطی که در حوزه بین‌الملل حاکم است به اعتقاد بنده موفق بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بابیان این‌که ممکن است به همه اهداف در این زمینه دست نیافته باشیم، افزود: باوجود فشار بر کشورهای که با ایران تعامل دارند به اعتقاد بنده، موفق بوده است.

 

دولت در بخش نفت موفق بوده است

عباس قائد رحمت نیز در خصوص ارزیابی عملکرد وزارت نفت در 2 سال گذشته با اشاره به محدودیتهای تحریم و شکل فروش نفت به ایلنا، گفت: قیمت نفت به 50 درصد قیمت یک سال گذشته خود رسیده  و این به کشور فشار وارد می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: باید عواید حاصل از نفت صرف زیرساختهای کشور از جمله در بخش نفت و گاز شود تا جایگاه کشور در این زمینه حفظ شود.

وی افزود:  دولت در 2 سال گذشته باوجود محدودیتها تلاش خود را انجام داده تا در بازار جهانی نفت و مجامع بین‌المللی نقش مؤثری ایفا کند و در مجموع تلاشهای خوبی در حال انجام است.

وی افزود: هنوز نتوانسته ایم اقدام موثری برای کاهش خام فروشی انجام دهیم از این رو لازم است طرحهای توسعه پالایشگاه ها توسعه یابد؛ بنابراین دولت در این زمینه باید گامهای بلندتری بردارد.

 

نفت محل مناسبی برای جذب سرمایه های سرگردان است

حسین گروسی نیز در این زمینه به ایلنا گفت: انتظار ما از صنایع نفت و گاز و شرکتهای وابسته به آن بسیار بیشتر است چون باید سرمایه سرگردان در کشور جذب این صنایع شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: با راهکارهای مانند تبلیغ و تشویق بخش خصوصی به نوعی این سرمایه ها باید به سمت صنایع ای مانند پتروشیمی جهت دهی شود.

وی گفت: نقدینگی در کشور حداقل 800 هزار میلیارد تومان است، اگر 10 درصد آن جذب شود رقمی معادل 80 هزار میلیارد تومان می شود. از این رو، انتظار ما از وزارت نفت اطلاع رسانی در این زمینه به مردم برای جذب سرمایه و نفع مردم است.

 

کارنامه قبولی زنگنه در گازرسانی

رحیم زارع، نیز به ایلنا گفت: مدیریت زنگنه در خصوص گازرسانی به روستاها و برنامه ریزیهای صورت گرفته برای گازرسانی به مناطق سردسیر و محروم و خوب بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی، انضباط مالی و برنامه‌های توسعه پارس جنوبی را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: در ابعاد نظارتی، فعالیتها در پارس جنوبی باید تقویت شود.

کد خبر : ۲۸۵۸۷۷