خبرگزاری کار ایران

برنامه ریزی برای پرداخت بدهی 50 میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران

مدیر امور سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران از تشکیل کمیته ای مشترک برای بررسی سازو کار و راهکارهای پرداخت بدهیهای نفت خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی کاردر به بدهی ٥٠ میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران و راههای جبران آن اشاره کرد و گفت: کمیته ای متشکل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و نفت و بانک مرکزی تشکیل شده است تا در بودجه سال ٩٥ و بویژه قانون برنامه ششم توسعه کشور، برای پرداخت بدهیهای صنعت نفت سازوکاری را پیش بینی کنند.

وی یادآور شد که دولت و مجلس شورای اسلامی تاکنون برای دو سال (٩٥ و ٩٤) برای پرداخت بدهیها مهلت داده است و افزود: در فاصله این دو سال که شامل سال نخست برنامه ششم نیز می شود، پرداخت بدهی نداریم و امیدواریم راهکارها برای سال دوم برنامه ششم توسعه به نتیجه برسد.

اسامی برندگان مزایده گازهای مشعل پایان تیرماه اعلام می شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور سرمایه گذاری و تامین منابع همچنین درباره مزایده فروش گازهای مشعل و وضع برگزاری این مزایده و اعلام نتایج آن، گفت: در این مدت مذاکره با سرمایه گذاران ادامه داشته و افزون بر خرید برق از سوی وزارت نیرو، پیشنهادهای دیگری نیز مطرح شده که در حال بررسی در کمیته فنی است.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان تیرماه امسال برندگان این مزایده اعلام شوند و افزود: بدون شک اگر در این مدت نتیجه ای حاصل نشود، تصمیم دیگری گرفته می شود.

کد خبر : ۲۸۳۴۳۸