خبرگزاری کار ایران

عضو شورای حل جرایم رایانه‌ای در گفتگو با ایلنا:

خلاءهای قانونی عمده‌ترین مشکل شورای حل جرایم رایانه‌ای

باقر افخمی گفت: راه برون رفت از بوجود آمدن جرایم رایانه ای، قرار ندادن عکس ها و فیلم های شخصی در شبکه های اجتماعی است.

باقر افخمی عضو شورای حل جرایم رایانه ای در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت فعلی این شورا، گفت: در حقیقت ماهیت شورا خوب است و خیلی از مسائل و مشکلاتی که در حوزه قضایی وجود دارد رسیدگی می شود.

وی با بیان این که بهترین تصمیمی که در سال های اخیر گرفته شده تشکیل شوراها بوده است، گفت: در همه ی لایحه ها شورا ها به وجود آمده اند؛ در کنار این‌ها شورای حل جرایم رایانه ای نیز بوده است که در حوزه کاری خود موفقیت هایی را نیز داشته است، در حال حاضر همزمان با رشد و شکوفایی دانش، ما نیز پیشرفت هایی را کسب کرده ایم و شاهد بالا رفتن فرهنگ مردم بوده ایم.

وی در ادامه افزود:مشکلی  که هم اکنون وجود دارد خلاءهای قانونی است که در اجرای ماموریت ها مسائلی را به وجود می آورند، قوانین موضوعه فعلی بر اساس فن آوری های نوین کارساز نیستند.

وی اذعان داشت: قانون گذار باید در جهت حل مشکلات فعلی و همچنین در جهت احقاق حقوق نسبت به بازنگری قوانین موضوعه یک بازنگری کلی داشته باشد و تنها راه حل گریز از چنین مشکلاتی استفاده از نیروی متخصص برای حل آن است.

افخمی گفت: قوانین باید به گونه ای طراحی شود که با توجه به رشد روز افزون علم و فن آوری های نوین هر چند سال یکبار مجبور به بازنگری قوانین نشویم.

این عضو در خصوص عمده ترین جرایم موجود، گفت:در حال حاضر عمده ترین جرایم، مالی، سوء استفاده از اطلاعات و حریم خصوصی است، این اطلاعات نوعا به دلیل عدم رعایت کاربران به خصوص خانم ها منتشر می شود و تنها راه برون رفت از ایجاد چنین مشکلاتی، قرار ندادن عکس ها و فیلم های شخصی و خانوادگی در شبکه های اجتماعی است.

کد خبر : ۲۷۹۷۶۰