خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با ایلنا :‌

افزایش نرخ سوخت تاثیر چندانی در نرخ بلیت اتوبوس ها و سواری کرایه نمی گذارد / جاده در وضعیت بد و بسیار بد نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۴۷۸

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه افزایش نرخ بنزین و گازوئیل نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری را گران نمی کند،‌ گفت: تاثیر افزایش قیمت ها در برخی از مسیرها کمتر از 500 تومان خواهد بود.

داوود کشاورزیان در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه قصد افزایش قیمت کرایه در بخش مسافری را نداریم،  اظهار کرد: قیمت بلیت اتوبوس یک بار در اواخر سال گذشته 20 درصد افزایش یافت.

وی درباره نرخ کرایه در بخش حمل و نقل بار گفت:‌ اصولا کرایه بار تابع عرضه و تقاضا است و نه هزینه تمام شده بنابراین نقش سایر عوامل تاثیر گذار در نرخ  کرایه حمل بار پر رنگ تر از نوسانات نرخ سوخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ نمی توان گفت افزایش نرخ سوخت باعث افزایش نرخ کرایه حمل بار می شود کما اینکه در حال حاضر قیمت کرایه حمل سنگ آهن به دلیل کاهش نرخ جهانی این کالا و افت تقاضا از قیمت سال 91 هم کمتر است.

کشاورزیان درباره تاثیر افزایش نرخ سوخت در کرایه حمل و نقل عمومی بین شهری گفت: در مسافتی بین تهران تا اصفهان مصرف سوخت اتوبوس ها چیزی حدود 8 هزار تومان گران تر می شود که اگر تقسیم بر تعداد مسافران شود،‌ رقم افزایش یافته کمتر از 500 تومان خواهد بود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل عمومی درباره شرایط ناوگان سواری کرایه پس از افزایش نرخ سوخت گفت:‌ در بخش سواری کرایه قیمت سوخت در هر لیتر 300 تومان گران شده که باز هم تاثیر چندانی بر روی کرایه نمی گذارد البته باز هم تاکید می کنم برنامه ای برای افزایش قیمت ها نداریم.

معاون وزیر صحبت های وزیر را انکار کرد

در حالی وزیر راه و شهرسازی در اولین همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای سال گذشته گفته بود؛ بیش از 40 درصد راه های شریانی و مواصلاتی کشور در وضعیت بد و بسیار بد قرار دارند،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: چنین تعریف و تقسیمی برای جاده های کشورمان نداریم.     

 ‌       

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز