خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته فنی و سیاستگذاری سگ کار خبر داد:

آغاز طرح شناسنامه دار کردن سگ‌های کار

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۷۰۷

دبیر کمیته فنی و سیاستگذاری سگ کار در وزارت جهاد کشاورزی از آغاز به کار طرح شناسنامه دار کردن سگ‌های کار کشور خبر داد.

یحیی رجبی گالشی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: بر اساس قانون نظام جامع دامپروری کشور که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هفتم مرداد ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۸۸ به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره۲۴۸۲۴/۱۳۸ مورخ ۲۶ مرداد ماه‌‌ همان سال مجلس شورای اسلامی واصل شده است، در راستای تحقق آیین نامه اجرایی ماده (۱۰) قانون نظام جامع دامپروری کشور که مرکز اصلاح‌نژاد دام و بهبود تولیدات دامی کشور را موظف به صدور شناسه و شناسنامه دام می‌کند و همچنین اهمیت ولزوم ثبت مشخصات و تشکیل بانک اطلاعاتی برای شناسایی، حفظ و حراست گونه‌های دامی وهمینطور افزایش بهره وری از طریق اصلاح‌نژاد، مرکز اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور اقدام به صدور شناسنامه ملی برای سگ‌های کار، از طریق پیمانکاران و مجریان طرح مطابق ضوابط تعیین شده کرده است.

رجبی گالشی گفت: متقاضیان محترم شناسنامه ملی سگ کار با ورود به وب سایت رسمی مرکز اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور به نشانی www. abc. org. ir می‌توانند از مراکز مورد تائید وزارت جهاد کشاورزی که بصورت آزمایشی در استانهای تهران، البرز و قزوین جهت صدور شناسنامه ملی شروع به فعالیت کرده اند مطلع شوند.

دبیر کمیته فنی و سیاستگذاری سگ کار در خصوص مزایای این کار گفت: ثبت انساب و تشکیل شجره برای نسلهای متوالی، تشکیل بانک اطلاعات ژنتیکی و بیماریهای ژنتیکی، متمایز شدن سگ‌های کارآمد و اصیل از سگ‌های ولگرد و بی‌هویت، ارائه بهتر خدمات از سوی دولت به سگ‌های ثبت شده و دارای شناسنامه، پیشگیری از سوءاستفاده افراد غیر صلاحیت دار جهت صدور شناسنامه، زمینه سازی برای حمایت‌های اقتصادی از پرورش دهندگان و صادر کنندگان سگ‌های کار، زمینه سازی برای امور اصلاح نژادی مانند: خالص نمودن اکوتیپ‌های مناطق مختلف کشور، سنتز نژادهای جدید، بهبود صفات نژادهای موجود و ثبت داخلی و بین المللی نژاد‌ها و هویت دار شدن سگ‌های کار و تعیین مالکیت آن‌ها از جمله مزایای شناسنامه دار کردن این سگ ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز