خبرگزاری کار ایران

چراغ بورس سبز شد

نمادهای معاملاتی شبندر، حکشتی و وپاسار هم در روزجاری بیشترین اثر منفی و نمادهای معاملاتی وغدیر، فارس و وامید بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکتی نماگر بازار سهام داشتند.

به گزارش ایلنا، دماسنج بازار بورس مثبت شد .

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با دادوستد ۴۴۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۹۰ میلیارد تومان در ۴۲ هزار نوبت، شاخص بورس با ۵۷ واحد رشد در ارتفاع ۶۳ هزار و ۵۲۲ واحدی آرام گرفت و ارزش کل بازار نیز به عدد ۲۸۴ هزار میلیارد تومان رسید.

نمادهای معاملاتی شبندر، حکشتی و وپاسار هم در روزجاری بیشترین اثر منفی و نمادهای معاملاتی وغدیر، فارس و وامید بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکتی نماگر بازار سهام داشتند.

شاخص‌ قیمت (هموزن-ارزشی) نیز با ۲۴. ۵ واحد رشد، شاخص کل هموزن با ۰. ۷ واحد افت، شاخص قیمت هموزن با ۰. ۶ واحد کاهش، شاخص آزاد شناور با ۲۵ واحد رشد، شاخص بازار اول با ۳۷ واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۱۴۴ واحد رشد در روزجاری به کار خود پایان دادند و نمادهای معاملاتی شبندر، وبصادر، مبین و وبملت هم از جمله نمادهای پربیننده بازار سرمایه بودند.

شاخص فرابورس هم امروز با ۰. ۱ واحد رشد در ارتفاع ۷۲۶ واحد متوقف شد و در این بازار ۹۸ میلیون ورقه به ارزش ۴۴ میلیارد تومان در ۱۷ هزا نوبت دست به دست شد. نمادهای معاملاتی شتران، شاوان و پترول هم در روزجای بیشترین

اثر منفی و نمادهای جم، مارون و ذوب بیشترین اثر مثبت را بر آیفکس داشتند و شاوان، شتران، قاسم و پترول نیز در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی فرابورس ایران قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش؛ توقف نماد معاملاتی شرکت‌های نیرو ترانس، فولاد افزا سپاهان، لیزینگ صنعت و معدن، سرمایه گذاری بوعلی، سیمان خاش، سیمان سفید نی‌ریز، شیمی داروئی دارو پخش، سیمان فارس، صنایع خاک چینی ایران، سیمان مازندران، گروه صنعتی ملی، چرخشگر، صنایع لاستیکی سهند، سیمان داراب، ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی شرکت فولاد افزا سپاهان، محورسازان ایران خودرو و فنرسازی خاور و نیز گشایش نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت سیمان کردستان، حق تقدم شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، شرکت آ س پ و سرمایه گذاری اعتلاء البرز از جمله رفت و آمدهای امروز بازار سرمایه بودند.

کد خبر : ۲۷۷۹۱۹