خبرگزاری کار ایران

مؤمنی در نشست با متولیان دستگاه قضا عنوان کرد:

برخورد جدی با زمین خواران در جزیره قشم

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۰۹۳

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برخورد جدی با زمین‌خواران بر اساس قانون و باهدف جلوگیری از تصرفات اراضی ملی در قشم، خبر داد.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مؤمنی بابیان این مطلب در نشست با متولیان دستگاه قضا و ترجمان‌های مرتبط با اراضی ملی در قشم، گفت: جلوگیری از زمین‌خواری و رفع تصرف اراضی ملی از وظایف مهمی است که دستگاه قضا در این منطقه با استناد به قانون با جدیت آن را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم در ارتباط با تعیین دقیق اراضی ملی در این جزیره، اعلام کرد: با مشخص نمودن اراضی ملی در قشم اجازه نخواهیم داد افراد سودجو و زمین‌خواران حرفه‌ای با کسب درآمدهای غیر مشروع، زندگی دیگران را دچار مشکل کنند.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با بکار گیری سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باید کنترل دقیقی بر اراضی ملی در این منطقه داشته باشیم.

وی گفت: اگر همه ما تابع قانون باشیم و به آن احترام بگذاریم، نباید تصرفات اراضی ملی اتفاق بیفتد و برای قانونمند شدن امور باید فرهنگ‌سازی را از کودکی در فرزندان ایران زمین نهادینه کنیم.

مؤمنی در پایان با تأکید بر اهمیت تعیین دقیق وظایف مجموعه‌های مختلف در قشم، اظهار کرد: اگر مجموعه‌های مختلف بر اساس قانون وظایف خود را به درستی انجام دهند به طور حتم از بار ترافیکی دستگاه قضا کاسته خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان قشم نیز در این دیدار، گفت: روند حفاظت از اراضی ملی در قشم از اساسی ترین برنامه های دستگاه قضا باهدف حفظ بیت‌المال است.

محسن دلاوری ادامه داد: بزرگترین مشکل در جزیره قشم مشخص نبودن مالکیت افراد بر روی زمین های مورد ادعا است که باید در یک فرآیند چندجانبه بررسی و درباره آن تصمیم واحد گرفته شود.

به گفته او، با انجام سنددار کردن زمین‌ها در سطح جزیره قشم، علاوه بر کاهش بار دستگاه قضا باید مردم را نیز از بلاتکلیفی نجات دهیم.

بر اساس این گزارش، مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم، سرپرست مدیریت اطلاعات جغرافیایی و املاک سازمان، رئیس محیط زیست، رئیس جهاد کشاورزی، شهردار درگهان و تنی چند از دیگر مدیران منطقه آزاد و ادارات و نهادها نیز در این نشست نقطه نظرات خود را درخصوص تعیین دقیق اراضی ملی بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز