خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور:

دولت برای توسعه صنعت آب و برق کشور اهتمام ویژه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۸۵۴

معاون اول رییس جمهور گفت: طرح‌های آبرسانی و پروژه‌های مرتبط با توسعه صنعت برق جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی است و دولت برای اجرای این برنامه‌ها اهتمام ویژه دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در جلسه بررسی طرح‌های کلیدی وزارت نیرو، ضرورت تامین مالی برای اجرای پروژه‌های مهم این وزارتخانه را مورد تاکید قرار داد و خواستار بررسی راهکارهای تامین اعتبارات مورد نیاز و حل مشکل بدهی‌های وزارت نیرو توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به گزارشات ارائه شده مبنی بر کاهش تراز تولید برق در سالهای آتی، اتخاذ تدابیر لازم و چاره اندیشی برای توسعه صنعت برق در کشور را امری ضروری قلمداد و خاطر نشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، برنامه‌ریزی دقیقی برای توسعه صنعت برق داشته باشیم و از هم‌اکنون برای سالهای آینده پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم.

در این جلسه که وزیر نیرو، رییس کل بانک مرکزی، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و مشاور اقتصادی رییس جمهور نیز حضور داشتند، گزارشی از طرح‌های کلیدی صنعت آب و برق کشور توسط نماینده وزارت نیرو ارائه شد و ضمن اشاره به پیشرفت این طرح‌ها، مشکلات و موانع پیش روی اجرای پروژه‌های مذکور مطرح گردید و پس از بحث و تبادل‌نظر مقرر شد جلسه‌ای برای دستیابی به راهکارهایی جهت حل مشکلات بودجه‌ای وزارت نیرو و تامین اعتبارات مورد نیاز، با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شود.

افزایش تولید، انتقال و توزیع برق، تولید همزمان آب و برق در سواحل جنوب، کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌ها،آبرسانی به روستاها و شهرهای دارای تنش آبی و تکمیل فاضلاب شهرهای دارای بحران از جمله طرح‌های کلیدی وزارت نیرو بود که در این نشست در خصوص آن بحث و بررسی صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز