خبرگزاری کار ایران

حمایت از تولید ملی ضرورت اقتصاد کشور است

کد خبر : ۲۵۸۸۰۱

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولید داخل تنها برعهده یک وزارتخانه نیست وتمامی دستگاهها و نهادها باید در این مسیر همکاری کنند.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی ، در دیدار با رئیس و کارکنان مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، تلاش این وزارتخانه را در راستای توسعه اقتصادی کشور مورد اشاره قرار داد و گفت:  در مجلس شورای اسلامی نیز سعی می کنیم ، حمایت از تولید به ویژه بخش  صنعت، معدن و صادرات  را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: برای رسیدن به این مهم نقش دولت و نهادهای ذیربط را نباید از نظر دور داشت چرا که برای ارتقاء جایگاه و توسعه تجاری و تولیدی نیازمند کمک و یاری همه هستیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  رویکرد آقای رئیس جمهور و تیم ایشان تا کنون به نفع تولید و بهبود فضای کسب و کار بوده است و خوشبختانه توانسته اند بسیاری از تنش ها را از بخش صنعت دور کنند اما در شرایط کنونی حمایت و توجه به تولید ، صنعت ، معدن ،کشاورزی و خدمات باید به عنوان یک ضرورت اقتصاد ملی تلقی شود و مورد توجه قرار بگیرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در خط سیر بودجه سال 94 در این بخش باید ملاحظات مناسب در نظر گرفته شود خاطرنشان کرد: حمایت از نقش معادن از مواردی است که باید مورد تاکید بیشتری قرار بگیرد زیرا که برای خروج از اقتصاد مبتنی برنفت قطعاً نقش معادن و صنایع معدنی دراین بین بسیار پررنگ و حائز اهمیت خواهد بود.

به گفته وی؛ اهمیت توجه به بخش صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر باید مد نظر قرار بگیرد و دراین خصوص نقش صندوق توسعه ملی ، حمایتهای بانکی و سهم هدفمندی یارانه ها از پرداخت تسهیلات را نباید از یاد برد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین بهره مندی از  فرصتهای صادراتی  را مورد  تاکید قرار داد و گفت: توسعه صنایع دستی، بومی و سنتی در شرایطی که نا امنی بر کشورهای همسایه سایه افکنده در کنار تقویت بازارهای صادراتی و تسهیل امور  صادراتی و همچنین استفاده  از فرصتهای مناطق جغرافیایی کشورمان در امر صادرات به کشورهای همجوار از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز