خبرگزاری کار ایران

طرح مدیریت توأمان آب و برق چاه‌ها با جدیت پیگیری و اجرا شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۸۵۸

معاون وزیر نیرو با اشاره به برنامه‌های مهم در دست اقدام بخش آب کشور در سال جاری گفت: هدف اصلی طرح مدیریت توأمان آب و برق، برداشت عادلانه از آب‌های زیرزمینی بر مبنای میزان مندرج در پروانه‌های بهره‌برداری است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، شصت و چهارمین نشست شورای مدیران ارشد صنعت آب کشور صبح امروز به ریاست محمد جوان‌بخت معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و با حضور جمعی از مدیران صنعت آب برگزار شد.

معاون وزیر نیرو در این نشست اظهار داشت: در ابتدا باید بابت رحمت واسعه‌ الهی که در روزهای آخر سال گذشته و طی یکی دو ماه اخیر شامل حال کشور شد و بارش‌های خوبی را در بسیاری از استان‌ها شاهد بودیم، خداوند را شاکر باشیم.

وی افزود: سال گذشته وضعیت منابع آبی استان‌ها به گونه‌ای بود که برخی تا ۶۰ درصد دچار کم‌بارشی بودند و با وضعیت نگران‌کننده‌ای روبرو بودیم اما با عنایت خداوند اتفاقات خوبی رقم خورد.

جوان‌بخت بیان داشت: البته در بخشی از استان‌ها، بارش‌ها منجر به سیلاب شد و شرایط مخاطره‌آمیزی رخ داد که با تدابیر خوب مدیران بخش آب، شرایط به خوبی مدیریت و کنترل شد، این درحالی بود که متأسفانه مشابه اتفاقات کشور ما در مناطق جنوب، شرق و جنوب شرق، در کشورهای همسایه منجر به تلفات انسانی و زیرساختی بالایی شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه به برنامه‌های مهم در دست اقدام بخش آب کشور در سال جاری اشاره کرد و با تأکید بر اینکه اقدامات سازه‌ای نباید اقدامات غیرسازه‌ای و مسئله حفاظت از منابع آبی را دچار غفلت کند، گفت: مدیریت توأمان آب و برق از برنامه‌های مهم وزارت نیرو است که لازم است با جدیت و پیگیری کافی در استان‌ها دنبال و اجرایی شود.

وی تأکید کرد: این طرح به منظور صرفه‌جویی حتی یک کیلووات برق نیست؛ بلکه هدف اصلی طرح مدیریت توأمان آب و برق، برداشت عادلانه از آب‌های زیرزمینی است. عدالت نیز باید مبنا و معیار داشته باشد که در پروانه‌های بهره‌برداری ذکر شده است.

جوان‌بخت بیان داشت: در حوزه تعیین تکلیف اسناد در گذشته دچار بی‌عملی شده‌ایم که لازم است در عمل به قوانین، امروز اقدامات ما تفاوت چشمگیری با گذشته داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از مدیران عامل استان‌ها خواست تا با اجرای جدی بند ع تبصره ۸ قانون سال گذشته، امسال در قالب یک برنامه زمانبندی، گزارش‌های نتیجه کار را اعلام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز