خبرگزاری کار ایران

ماجرای تاخیر 20 ساعته پرواز استانبول قشم‌ایر/ هدیه بلیت رایگان برای جلب رضایت مسافران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۱۱۷

مدیر روابط عمومی قشم‌ایر درباره تاخیر 20 ساعته پرواز استانبول - تهران گفت: طبق دستور مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر برای جبران این تاخیر ایجاد شده و برای جلب رضایت مسافران به تمام مسافران این پرواز بلیت رایگان داخلی هدیه داده شد که این اقدام چیزی مضاعف‌تر از تکلیف ایرلاین‌ها در آیین نامه حقوق مسافران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پرواز استنانبول – تهران شرکت قشم‌ایر 29 فروردین ماه با تاخیر 20 ساعته انجام شد، این پرواز که قرار بود ساعت 23 انجام شود در نهایت ساعت 18 روز بعد انجام شد. رضا کیان، مدیر روابط عمومی قشم ایر درباره دلیل تاخیر این پرواز و گلایه‌های مسافران، ضمن عذرخواهی از مسافران این پرواز اظهار داشت: هواپیمای این پرواز دچار نقص فنی و اعلام شد شلنگ هیدرولیک آن نشتی دارد. تیم فنی شرکت بلافاصله چک اولیه را انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که پرواز بدون ریسک انجام شود و تصمیم به تعویض این قطعه گرفتند. اما در نهایت تشخیص داده شد برای رعایت پروتکل های ایمنی پرواز، باید نسبت به پرواز جایگزین اقدام شود و تا انجام پرواز جایگزین این تاخیر ایجاد شد.

 وی درباره گلایل مسافران این پرواز درباره عدم حضور مستمر نماینده این ایرلاین در فرودگاه استانبول گفت: ظرفیت این هواپیمای پهن پیکر 284 مسافر است و وقتی پرواز این هواپیما دچار مشکل می‌شود نظم فرودگاه به هم می‌ریزد و این درباره تمام فرودگاه ها صادق است چراکه اساسا فرودگاه‌ برای مسافران یک پرواز در یک زمان مشخص امکان مدیریت مسافران را دارند و تراکم مسافران در فرودگاه مشکلات خاص خود را به همراه دارد. حال اینکه یک نماینده ایرلاین در فرودگاه باید 284 مسافر را مدیریت کند این در حالی است که این فرد مدیر فنی نیست که بخواهد جزییات مشکل فنی را به مسافران توضیح دهد و نسبت به رفع این مشکل و زمان پرواز قولی به مسافران بدهد.

مدیر روابط عمومی قشم ایر با بیان اینکه در این مدت تمام آیین نامه حقوق مسافر به اجرا رسید و رعایت شد، تاکید کرد: در حالی که این پرواز چارتر بود و طبق قانون چارتر در صورت تاخیر اقدامات لازم باید از سوی چارترکننده انجام شود اما از آنجایی که علت این تاخیر نقص فنی بود تمام موضوعات مطرح شده در آیین نامه حقوق مسافر مانند ارایه وعده‌های غذایی گرم و استقرار موقت مسافران انجام شد. همچنین از سوی دیگر در این مدت تمام مسافرانی که نیاز به پرواز فوری داشتند را توانستیم با پروازهای ایرلاین‌های دیگر به مقصد (تهران) راهی کنیم.

کیان افزود: هرچند برای اقامت موقت مسافران باقیمانده هتلی را در نظر گرفتیم اما عده‌ای به هر دلیلی نخواستند فرودگاه را ترک کنند.

وی با بیان اینکه دو نفر از مدیران قشم ایر در فرودگاه حاضر بودند، ادامه داد: طبق دستور مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر برای جبران این تاخیر ایجاد شده و برای جلب رضایت مسافران به تمام مسافران این پرواز بلیت رایگان داخلی هدیه داده شد که این اقدام چیزی مضاعف‌تر از تکلیف ایرلاین‌ها در آیین نامه حقوق مسافران است.

مدیر روابط عمومی قشم ایر گفت: البته شرکت چاترکننده از طریق پیامک موضوع تاخیر را به مسافران اطلاع داده بود.

یکی از مسافران این پرواز در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: پس از اعلام تاخیر، نماینده این ایرلاین در فرودگاه توضیحاتی ارایه داد و اعلام کرد که قطعه این هواپیما باید از تهران تهیه و ارسال شود. هرچند برای توضیحات تکمیلی منتظر نماینده این ایرلاین بودیم اما نماینده قشم ایر در فرودگاه دیگر حضور نداشت.

وی با بیان اینکه 84 مسافر باقیمانده از این پرواز شب سختی را در فرودگاه استانبول داشتند، گفت: یکی از مسافران توانست با رییس سازمان هواپیمایی تماس تلفنی داشته باشد و پس از آن تماس در این مدت دو وعده غذای گرم از سوی ایرلاین بین مسافران توزیع شد و همچنین ایرلاین نسبت به انتقال مسافران به هتل اقدام کرد و اتوبوسی برای انتقال مسافران به هتل تعبیه شد اما مسافران ترجیح دادند در فروگاه بمانند تا از وضعیت پرواز مطلع باشند. در این مدت شاهد بدرفتاری پلیس فرودگاه ترکیه بودیم و اعلام شد که مسافران باید فرودگاه را ترک کنند اما مسافران در شرایط  سخت این 20 ساعت تاخیر را در فرودگاه ماندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز