خبرگزاری کار ایران

تولید برق خورشیدی در سال گذشته میلادی ۳۰ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۳۴۲

آمریکا یکی از کشور‌های مهم جهان است که همواره در فصل گرم سال با چالش جدی در تامین برق کافی برای بخش‌های مختلف مصرفی رو به رو است و تلاش دارد از راه‌های مختلف مانند توسعه انرژی خورشیدی مشکل خود را در این زمینه حل کند.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، از جمله ایالت‌های آمریکا که به دلیل آب و هوای مرطوب و شرجی در شرق و خشک و بیابانی در غرب مصرف برق بسیاری زیادی دارد،ایالت تگزاس است، ایالتی که بررسی‌ها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها مصمم هستند با توسعه انرژی خورشیدی مشکل تامین برق پایدار آن را حل کنند.

در ایالت تگزاس به دلیل گرمای شدید هوا در تابستان و سرمای شدید هوا در زمستان همواره تامین برق پایدار با چالش‌های جدی رو به رو است و افزایش شدید قیمت‌ها نیز نمی‌تواند امکان حفظ پایداری شبکه را به طور کامل فراهم کند.

به عنوان نمونه سال ۲۰۱۸ میلادی و به دنبال محدودیت شدید دولت آمریکا در تامین برق در ایالت تگزاس، قبض برق مشترکان تا ۵ هزار دلار افزایش یافت.

تابستان سال ۲۰۲۳ میلادی نیز بیشترین خاموشی و قطعی برق در این ایالت رخ داد و در شهر‌های کروکی، هندرسون، اندرسون، اسمیت و فانین برق بیش از ۱۰۰ هزار مشترک قطع شد.

بر اساس گزارشی که به تازگی در تارنمای «electrek.co» منتشر شده است، باد بزرگ‌ترین منبع تامین انرژی تجدیدپذیر در ایالت تگزاس است، اما مسئولان این ایالت تلاش می‌کنند تا با افزایش ظرفیت تولید انرژی خورشیدی که اغلب با سیستم‌های ذخیره ساز همراه است، وضعیت تامین برق تجدیدپذیر این ایالت را بهبود بخشند.

بر این اساس انتظار می‌رود در فصل گرم سال که میزان مصرف برق در آمریکا به اوج می‌رسد، ظرفیت تولید انرژی خورشیدی نیز در ایالت تگزاس به میزان قابل توجهی افزایش یابد و مشکلی در تامین پایدار برق ایجاد نشود.

آن طور که آمار نشان می‌دهد در تابستان ۲۰۲۲ میانگین تولید برق خورشیدی ایالت تگزاس ۳۶۰۰ مگاوات بود، اما این میزان در تابستان ۲۰۲۳ با ۳۰ درصد افزایش به ۵۶۰۰ مگاوات رسید.

بر اساس این گزارش آمریکایی‌ها بنا دارند برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ چیزی حدود ۲۴ هزار مگاوات انرژی خورشیدی و ۱۳ هزار مگاوات سیستم ذخیره باتری به شبکه اضافه اضافه کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها برای تحقق کامل این برنامه‌ها از بخش خصوصی کمک گرفته‌اند و شرکت‌های خصوصی پس از اعلام آمادگی مشترکان بخش خانگی، برای آن‌ها اقدام به نصب پنل خورشیدی با سیستم ذخیره می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود با اجرای کامل این اقدامات ظرف ۵ سال آینده تگزاس به ایالت پیشرو آمریکا در حوزه توسعه انرژی‌های خورشیدی تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز