خبرگزاری کار ایران

صالحی در پاسخ به ایلنا:

پول اولین پارت تهاتر نفتی به راه‌آهن آمد/ پرداخت ۴ میلیون فرانک بدهی به ترکمنستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۴۶۸

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: سال گذشته یک میلیون و ششصد هزار تن ترانزیت ریلی انجام شد که برنامه داریم برای امسال این عدد را به بالای دو میلیون تن برسانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، میعاد صالحی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال ایلنا درباره جزییات ارایه تهاتر نفتی به راه‌آهن اظهار داشت: موضوع تامین مالی پروژه‌های راه وشهرسازی از طریق تهاتر نفتی از سال ١۴٠٠ کلید خورد و مسیر طولانی در سطوح مختلف را طی کرد. 

وی ادامه داد: سقف این تهاتری نفتی برای وزارت راه و شهرسازی ١٠ میلیارد دلار بوده این موضوع نیاز داشت در سطح دولت مصوباتی را اخذ کند و یک از بخش‌های وزارت راه و شهرسازی سهمی در این تهاتر نفتی دارند و اخیرا بخشی از این تهاتر واریز شده و فروش اولین محموله و پارت آن انجام شد و به پیمانکاران هم واریز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از محل تهاتر نفتی برای تولید ناوگان مسافری استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن درباره سهم ترانزیت ریلی در مجموع ترانزیت کشور گفت: سال گذشته یک میلیون و ۶٠٠هزار تن ترانزیت ریلی انجام شد که برنامه این است امسال میزان ترانزیت را به بالای دو میلیون تن برسانیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن همچنین درباره افزایش سهم ترانزیت ریلی در اسناد بالادستی ادامه داد: هر چند در برنامه توسعه افزایش حمل بار از طریق راه‌آهن آماده‌است اما در بند الف ماده ۵٧ به صراحت اعلام کرده است که یک درصد حاصل از فروش نفت و معیانات باید وارد حوزه ریلی شود که این رقم باید علاوه بر بودجه های سنواتی باشد که این مورد قانونی محقق نشده‌است و برای افزایش ترانزیت ریلی باید تمام حلقه‌ها کنار هم باشند و یکی از این حلقه‌ها راه‌آهن است.

صالحی با اشاره به بدهی‌های راه‌آهن گفت: با ٣ بخش بدهی از جمله بدهی‌های جاری و پیمانکاری، بدهی‌های انباشت و بدهی های خارجی داریم که تنها بخش بدهی به پیمانکاران لوکوموتیو ٣ هزار میلیارد تومان بوده و ٣ هزار میلیارد تومان بدهی در بخش انباشت تعمیرات بوده  و در بخش بدهی خارجی به ترکمنستان ۶ میلیون فرانک بدهی داشتیم که در بخش بدهی‌های خارجی توانستیم بدهی به ترکمنستان به ٢ میلیون فرانک کاهش دهیم. 

وی ادامه داد: ٧٠ هزار میلیارد تومان میزان تعمیرات انباشت خط از دولت‌های گذشته به ما رسید که این نتیجه سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته بوده است و همین اقدامات راه‌آهن را به یک مجموعه مستضعف تبدیل کرده‌است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز