خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

اتوبوس‌های مشغول به کار در صنایع باید به ناوگان برگردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۵۷۷

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اتوبوس‌هایی که از ناوگان خارج شده و شرکت‌ها، صنایع و کارنجات مشغول به کار شدند باید به ناوگان برگردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در مراسم آغاز اجرای پویش «چشم به راهیم» با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در طول یکس ال گذشته اظهار داشت: راضی بودن به وضع موجود هم در زندگی مادی و هم در زندگی معنوی و کاری همان نقطه ایستایی است و رمز پیشرفت زندگی بشری قانع نبودن به وضعیت موجود است و در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و در سازمان راهداری که اصل کار حوزه راه‌ها در این مجموعه تعریف می‌شود، وظایف راهبردی متوجه ماست چراکه هر اقدام ما با جان مردم مرتبط است.

وی ادامه داد: برای جان یک نفر هم حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهیم و در این باره در دستگاه الهی باید پاسخگو باشیم و هیچ توجیهی مورد قبول نیست. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره اقدامات این وزارتخانه در حوزه روستا گفت: طبق برنامه باید ٣٠٠٠ کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال به احداث می‌رسید که از این عدد پیش رفتیم و همچنین در حوزه احداث خانه‌های روستایی از تامین هزار قطعه زمین عبور کردیم و از آغاز ساخت ۴٧٠ هزار واحد هم عبور کردیم که مکمل ساخت مسکن روستایی، ساخت راه‌های روستایی است و همچنین امسال بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی روکش آسفالت شد. 

بذرپاش تاکید کرد: همین اقدام  باعث ماندگاری جمعیت در روستا می‌شود و می‌دانیم که توسعه روستا توسعه بخش جدی اقتصاد است و وقتی واردات برای تامین غذا افزایش یافته نشان از رکود تولید در روستاها دارد.

وی با بیان اینکه ٨٠ درصد تصادفات که جان مردم رامی‌گیرد عامل انسانی دارد و این پویش‌ها می‌توانند در اصلاح رفتار عامل انسانی موثر باشند، گفت: سرنشینان خودرو می‌توانند بر کیفیت سفر اثرگذار باشند .

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار بر این است که ٨٧٨ نقطه حادثه خیز تا پایان دولت اصلاح شود که از این میزان ۴٠٠ نقطه باید تا پایان امسال رفع می‌شد و تا امروز ۴١٢ نقطه اصلاح شده‌ است، افزود: برای بخشی از منابع از محل صندوق خسارت بدنی تامین می‌شد که تا به امروز ریالی از این محل  تامین نشد. 

بذرپاش ادامه داد: ١٧ میلیون مسافر از انواع شقوق حمل و نقل در نوروز استفاده می‌کنند که بخش زیادی استفاده کننده از جاده هستند و بخشی مهمی از آن به ناوگان اتوبوسی مربوط می‌شود اما در این بخش با کمبودهای جدی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه برای نوسازی و تامین ناوگان اتوبوسی کمک تسهیلاتی برای بخش خصوصی در نظر گرفتیم، گفت: اتوبوس‌هایی که از ناوگان خارج شده و شرکت‌ها، صنایع و کارنجات مشغول به کار شدند باید به ناوگان برگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز