خبرگزاری کار ایران

نقش بانوان در مدیریت مصرف انرژی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۴۷۲

مدیرعامل شرکت توانیر گفت : امروزه بانوان کشورمان در پستهای کلیدی و فناوریهای پیشرفته صنعت برق نقش مهم و سازنده ایفا می کنند.

به گزارش ایلنا از توانیر، رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در مراسم رونمایی از «طرح مسابقه ملی پیامکی خانواده انرژی» که با هدف فرهنگسازی و مدیریت مصرف صحیح انرژی صبح امروز در محل وزارت نیرو برگزار شد با اشاره به نقش کلیدی بانوان کشور در مدیریت مصرف انرژی گفت: خوشبختانه بانوان کشور نقش سازنده ای در پستهای مدیریتی و فناوری های پیشرفته ایفا می کنند .

رجبی مشهدی افزود: درطی سال میزان مصرف برق در بخش خانگی، یک سوم از تولید برق کشور است و این میزان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی در فصل تابستان به ۵۰ درصد افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: زنان نقش قابل توجهی در بهینه سازی مصرف انرژی ایفا میکنند و می توانند به عنوان الگودر مدیریت مصرف برق موثر باشند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه ساعت اوج مصرف در میزان مصرف انرژی بسیار موثر است گفت: بانوان می توانند با فرهنگسازی مناسب وعدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعتهای اوج بار و یا انتخاب وسایل برقی با برچسب و رتبه بندی انرژی میزان مصرف خود و خانواده شان را آگاهانه مدیریت کنند که در دراز مدت منجر به صرفه جویی و کاهش هزینه های خانواده نیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر درپایان با بیان اینکه این روزها استفاده از کولرهای گازی به طور همزمان با کولرهای آبی رایج شده گفت : استفاده خانواده ها از کولرهای گازی که برق بیشتری مصرف میکنند منجر به افزایش مبلغ قبوض صادره خواهد شد که به اقتصاد خانواده نیز لطمه وارد می شود و همچنین بار شبکه برق کشور نیز در تابستان افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز