خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح مطالعات اتصال قشم و سواحل خلیج فارس به شبکه ریلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۶۰۱

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان از آغاز طرح مطالعات ریلی استان هرمزگان با تصویب و تخصیص اعتبار در سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد و گفت:‌ با اجرای این طرح سواحل مکران، سواحل خلیج فارس، منطقه آزاد قشم، معادن، کارخانجات فولادی و پالایشگاه به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا نصیری برازنده مدیرکل راه‌آهن هرمزگان پروژه‌ها و برنامه‌های ریلی استان هرمزگان در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این استان را تشریح کرد و گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان و بازدید از پروژه‌های ریلی، با تصویب و تخصیص اعتبار بسیاری از طرح‌های ریلی آغاز و تعدادی از پروژه‌ها تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

نصیری برازنده اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث شانتینگ جدید ریلی در بندر شهید رجایی با همکاری بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

وی افزود: توسعه حمل‌ونقل ریلی، حمل ترکیبی و حمل مستقیم کالا از کشتی به واگن از دیگر موضوعاتی است که در سفر رئیس جمهوری طرح موضوع می‌شود تا مصوبات لازم اخذ شود.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان یادآور شد: افزایش ظرفیت حمل ریلی کالا به‌ویژه محمولات فولادی و معدنی، توسعه و بازگشایی ایستگاه‌های اضطراری در صورت تخصیص اعتبار در این سفر، توسعه ارتباطات بین ایستگاه‌ها عملیاتی خواهد شد.

نصیری برازنده خاطر نشان کرد: در راستای افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای ترانزیتی و داخلی به‌صورت ریلی از بندر شهید رجایی به کشورهای آسیای میانه،ترکیه و مقاصد داخلی از دیگر موضوعات مهم ریلی در سفر ریاست جمهور به استان است.

وی با اشاره به سفر و بازدید احتمالی وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های ریلی، رفع گلوگاه‌های ترانزیتی در جابه‌جایی ریلی کالا را از دیگر اقدامات در دست اقدام دانست و گفت: بهسازی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر و همچنین توسعه حدود ۱۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در ایستگاه ها و فواصل بین ایستگاهی در صورت تخصیص اعتبار طی این سفر انجام‌ و اجرا خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان اظهار کرد: سیگنالینگ و بهره‌برداری نهایی از پروژه بلاک میانی محور بافق _ بندرعباس در مراحل پایانی قرار دارد که بهره برداری از آن افزایش ظرفیت ۲ برابری حمل و نقل را برای مسیر ایجاد خواهد کرد.

نصیری برازنده اظهار کرد: طرح مطالعات ریلی بندر هرمزگان با توجه به وجود سواحل مکران، اتصال سواحل خلیج فارس، منطقه آزادقشم، معادن، کارخانجات فولادی و پالایشگاه را به شبکه ریلی کشور امکان‌پذیر می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز