خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

تعویق پروازهای حج عمره مشکل سیاسی ندارد/ پیگیری‌ها برای انجام پرواز مستقیم تهران-ریاض

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۸۸۱

رییس سازمان هواپیمایی گفت: مذاکرات پی در پی انجام شده و اگر مشکلات سیاسی وجود داشت، امکان انجام و اعزام حج عمره برای ایران مطرح نمی‌شد و تنها دلیل تعویق پروازهای حج، انجام روال اداری برای صدور مجوزها است.

محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تعیین تکلیف پروازهای حج عمره و ابهامات مبنی بر لغو این پروازها اظهار داشت: برقراری پروازهای حج عمره در حال پیگیری است و پروازها لغو نشده‌اند. اگر مجوز پروازها از سوی سازمان هواپیمایی عربستان صادر شود، برای انجام و برقراری این پروازها آمادگی داریم. 

وی با اشاره به دلیل اصلی عدم صدور مجوز پروازهای عمره برای ایران گفت: موضوع صدور مجوزهای رسمی بین دو کشور است و به طور قطع موضوعاتی مبنی بر مشکلات مالی برای پرداخت هزینه‌های حج به کشور عربستان و مشکلات فنی در هواپیماها مطرح نیست. 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مشکلات اداری برای صدور مجوزها مطرح است، ادامه داد: باید مراحل سیستم طی شود و موافقت‌ها کسب شود.

محمدی‌بخش تاکید کرد: باید توجه داشت هماهنگی‌ها با عربستان برای پروازهای حج تمتع در سطح عالی بود و ١۵۶٠ پرواز در طی ایام حج تمتع بدون مشکلی انجام شد و امیدواریم این هماهنگی‌ها در برقراری پرواز حج عمره هم انجام شود و موافقت‌ها صادر شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بحث دریافت مجوزهای پرواز حج عمره مشکلات سیاسی بین دو کشور مطرح نیست، افزود: مذاکرات پی در پی انجام شده و اگر مشکلات سیاسی وجود داشت، امکان انجام و اعزام حج عمره برای ایران مطرح نمی‌شد و تنها دلیل تعویق پروازهای حج، انجام روال اداری برای صدور مجوزها است. 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که برقراری پرواز مستقیم  تهران-ریاض هم مشمول این فرایند اخذ مجوزها خواهد بود و آیا مذاکرات درباره آن هنوز در جریان است؟ اظهار داشت: مذاکرات انجام پروازهای تهران-ریاض از کانال متفاوت و دیگری دنبال می‌شود و مذاکرات برای انجام پروازهای مستقیم غیر حج بین دو کشور در حال انجام و پیگیری است و پس از پروازهای عمره، پیگیری‌ها برای انجام پرواز مستقیم بین دو کشور دنبال می‌شود و در اولویت قرار دارد. البته باید توجه داشت که مسیر پیگیری‌ها برای انجام پرواز مستقیم بین دو کشور از مذاکرات برای انجام پروازهای حج عمره متفاوت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز