خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دولت اجازه دهد، برق صادر می‌کنیم/ جزییات پروژه آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۴۵۷

مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ گفت: اگر دولت اجازه دهد می‌توانیم مازاد تولید برق را صادر کنیم. اما صادرات برق در انحصار دولت است چراکه اگر صادرات از یک مجرا و کانال انجام شود در نهایت به نفع اقتصاد کشور است.

محمد رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اقدامات انجام شده از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاﯨ برای تامین آب شرب استان سیستان و بلوچستان و سواحل مکران با توجه به سیاست‌های اسناد بالادستی برای توسعه این مناطق اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان سه پروژه تامین آب هم در شهر‌ها و هم روستاها در دست اجرا داریم، یکی از این پروژه‌ها خط انتقال آب خط زاهدان به زابل است که این پروژه تکمیل شده‌ است. دومین پروژه انتقال آب از دشت تهلاب است که علمیات این پروژه امسال شروع شده و به سرعت در حال انجام و در سال آینده به پایان می‌رسد. 

وی با اشاره به سومین پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ در بحث تامین آب شرب استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: سومین پروژه این است که سپاه در حال انتقال آب استان برای تامین آب شرب روستاها است و کار با سرعت پیش می‌رود. 

مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاﯨ با بیان اینکه توزیع آب در برخی از مناطق سیستان و بلوچستان سقایی است، گفت: در تمام روستاهای سطح استان سیستان و بلوچستان، سپاه این اقدامات را در قالب جهاد آبرسانی انجام می‌دهد که امیدواریم این اقدامات تا پایان سال آینده به اتمام برسد. 

رستمی در پاسخ به این سوال که بنابراین از سال آینده در روستاهای این استان مشکل کمبود آب شرب نخواهیم داشت، اظهار داشت: بخشی از این پروژه‌های آبرسانی و تامین آب در دست قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ قرار دارد و برخی از پروژه‌ها هم از سوی وزارت نیرو انجام می‌شود اما اعظم پروژه‌های آبرسانی به روستاهای این استان توسط قرارگاه در حال اجرا است. این پروژه‌هایی که از سوی قرارگاه در حال انجام است سال آینده به پایان می‌رساند. 

مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ همچنین با بیان اینکه امکان صادرات برق را داریم، گفت: صادرات برق در انحصار دولت است اما قرارگاه هم نیروگاه دارد و دولت اجازه صادرات به نهاد دیگری را نمی‌دهد اما به طور قطع این توان در قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ وجود دارد که وارد صادرات برق شود.

وی افزود: اگر دولت اجازه دهد می‌توانیم مازاد تولید برق را صادر کنیم اما صادرات برق در انحصار دولت است چراکه اگر صادرات از یک مجرا و کانال انجام شود در نهایت به نفع اقتصاد کشور است.

رستمی تاکید کرد: البته بحث فروش برق به دولت را داریم که دولت بابت خرید برق به قرارگاه بدهکار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز