خبرگزاری کار ایران

سند همکاری‌های‌ اقتصادی ایران و قطر امضا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۸۳۲

سند همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر در مراسم اختتامیه نهمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر به امضاء وزیر نیرو و وزیر صنعت و تجارت قطر به عنوان روسای ایرانی و قطری کمیسیون رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سند همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر همزمان با مراسم اختتامیه نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر به امضا "علی اکبر محرابیان"، وزیر نیرو و "شیخ محمد بن حمد بن قاسم العبدالله آل ثانی" وزیر صنعت و تجارت قطر رسید.

در سند مذکور برهمکاری‌ها در حوزه انرژی (آب و فاضلاب، برق و نفت و گاز و محیط زیست) و اهمیت همکاری دو کشور برای تبادل تجارب و دانش فنی و برگزاری رویداد‌ها اعم از نمایشگاه، دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه فنآوری‌های آب و آبفا،انرژی خورشیدی و تجدید‌پذیر،بازدید متقابل بخش‌های خصوصی در زمینه ظرفیت‌های مشاوره، پیمانکاری و صنایع، تولید تجهیزات مرتبط با صنعت برق دو کشور و آمادگی سازمان‌های محیط زیست دو کشور برای گسترش روابط و اجرای اسناد امضا شده تاکید شد.

دراین سند همچنین بر همکاری‌های تجاری و صنعتی (شامل تعاملات بانکی، بیمه، گمرک، صندوق توسعه ملی، خدمات فنی و مهندسی، بازرگانی، صنایع و معادن، مناطق آزاد، سرمایه‌گذاری، صندوق ضمانت و استاندارد) تأکید شده است.

همکاری در زمینه‌های راه، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، کشاورزی، قضایی، حقوقی و کار و مرزی از محور‌های این همکاری به شمار می‌آید. 

در بعد اجتماعی و فرهنگی شامل گردشگری و صنایع دستی، بهداشت، علوم و پژوهش، قضایی و حقوقی در این سند تلاش شده است که بر این اساس بر برگزاری کمیته فنی همکاری‌های گردشگری، نشست بین فعالان گردشگری و توسعه گردشگری بین دو کشور،  گسترش همکاری بین دانشگاه‌های علوم پزشکی دو کشور و تبادل استاد و دانشجو، همکاری در زمینه دارو و غذای حلال در سطح منطقه، توسعه همکاری میان دانشگاه‌ها و برگزاری نشست میان رؤسای دانشگاه‌ها و آمادگی برای حمایت از توسعه زبان و ادبیات دو کشور توافق شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز