خبرگزاری کار ایران

حجم تجارت چین و عراق به ۵۳ میلیارد دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۳۶۵

سفیر چین در بغداد گفت که حجم تبادل تجاری میان دو کشور در سال 2022 به 53.37 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رسمی عراق، سفارت چین در عراق اعلام کرد که حجم تبادل تجاری میان دو کشور افزایش یافته است.

شو هایفینگ، سفیر چین در بغداد گفت که چین اهتمام بسزایی به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با عراق با توجه به ثقل اقتصادی آن در سطح جهان و خاورمیانه دارد.

وی افزود که حجم تبادل تجاری میان دو کشور در سال 2022 به 53.37 میلیارد دلار رسیده و شاهد افزایش 43.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

سفیر چین در بغداد گفت که میزان واردات چین از عراق در سال گذشته نیز 39.38 میلیارد دلار بوده و 47.8 درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد که چین بزرگترین مشتری نفت عراق است.

سفیر چین درباره شورای تجاری عراق و چین گفت که این شورا نخستین شورایی است که شرکت های چینی و عراقی تاسیس کرده اند و اطمینان وجود دارد که این شورا به توسعه روابط دوجانبه عراق و چین در سطح تجاری و اقتصادی کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد که سفارت چین در راستای تقویت تبادل اطلاعات و راهنمایی شرکت ها برای انجام فعالیت براساس قوانین و لوایح به عنوان پلی برای همکاری میان دو کشور اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز