خبرگزاری کار ایران

تاکید بر تنظیم دقیق برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۹۶۰

در هشتاد و چهارمین جلسه امور آب وزارت نیرو، بر انجام بررسی‌های کارشناسی دقیق در تنظیم برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز کشور تاکید شد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در هشتاد و چهارمین جلسه امور آب وزارت نیرو در دولت سیزدهم، ضمن تبریک هفته بسیج و لزوم توجه مدیران صنعت آب کشور به روحیات بسیجی در پیگیری امور، به وضعیت منابع آب کشور در سالهای اخیر و محدویت‌های ناشی از تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های متوالی اشاره کرد و حساسیت‌های کارشناسی برای تنظیم دقیق برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز را مورد تأکید قرار داد.

در این جلسه که با هدف بررسی برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز زهره جراحی، حوضه‌های نوار جنوبی کشور، حوضه‌ی فلات مرکزی و مرز شرقی برگزار شد، مبانی تغییر اقلیم و خشکسالی در کشور و حوضه‌های آبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اثر آن در تأمین مصارف آب کشور ارزیابی شد.

در این جلسه همچنین بر تامین حقابه‌های زیست محیطی، تأمین مطمئن آب شرب، حفظ قدرت تولید کشاورزی و صنایع تاکید شد و از این موارد به عنوان مولفه‌های مهم در تنظیم برنامه‌های منابع و مصارف حوضه‌های آبریز یاد شد.

در ادامه این نشست نیز وقایع حدی سیلاب و خشکسالی در کشور، خسارات ناشی از آنها و تمهیدات وزارت نیرو در رویارویی و سازگاری با این مسئله پرداخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز