خبرگزاری کار ایران

احداث ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر در شورای عالی انرژی تصویب شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۵۳۵

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای به حداقل رساندن ناترازی برق در کشور، گفت: تاکنون احداث 11 هزار و 500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید از محل ظرفیت ماده 12 قانون رفع موانع تولید و بازپرداخت صرفه‌جویی سوخت مصرفی از سوی شورای عالی انرژی مصوب شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، یزدان رضایی در جریان بازدید از بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران با بیان این مطلب، افزود: رفع ناترازی انرژی در بخش برق و سوخت اولیه از برنامه‌های جدی وزارت نیرو است که برای حل این مسئله اقدامات کاملی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا افزایش عرضه انرژی در حوزه نیروگاه‌های حرارتی توسط بخش خصوصی و دولتی، افزایش عرضه انرژی توسط صنایع برای مصارف بخش صنعت و به طور مشخص افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دستور کار برنامه‌های وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در کنار این مسئله توجه ویژه به بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی از مهم‌ترین موضوعاتی بوده که وزارت نیرو در حال پیگیری آن است و مسائل مرتبط با آن در جلسات شورای عالی انرژی به خوبی با حضور رئیس‌جمهور بررسی و تبیین شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو یادآور شد: پیش از این برگزاری جلسات شورای عالی انرژی با فاصله طولانی همراه بود اما در دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته‌ و برنامه‌های خوبی در این بخش تنظیم شده است.

رضایی اضافه کرد: در همین زمینه تاکنون احداث 11 هزار و 500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید از محل ظرفیت ماده 12 قانون رفع موانع تولید و همچنین از طریق بازپرداخت صرفه‌جویی سوخت مصرفی مصوب شده است.

وی افزود: از سوی دیگر برنامه‌ریزی خوبی برای افزایش بهینه‌سازی مصرف و ارتقای چارچوب پاداش صرفه‌جویی برای مصرف‌کنندگان نیز در صنعت برق برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم مجموع این اقدامات بتواند ناترازی برق و سوخت را در آینده کوتاه به حداقل ممکن برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز