خبرگزاری کار ایران

امکانات لازم برای مبارزه با قاچاق در اختیار گمرک قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۸۰۴

رییس کل گمرک ایران گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوعی بسیار پیچیده، چند وجهی و نیازمند پشتیبانی لجستیکی و همراهی و همکاری تمام دستگاه های همجوار است.

به گزارش ایلنا از گمرک ایران، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در نشستی با رئیس و معاونین ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام این مطلب گفت: برای مبارزه مطلوب تر با پدیده شوم قاچاق کالا، وظایف تمامی سازمان های متولی امر از جمله گمرک باید به دقت احصاء شود و براساس آن برنامه ریزی دقیق انجام گیرد.

رضوانی فر با اشاره به استقرار گمرکات کشور در نقطه صفر مرزی گفت: مبارزه با قاچاق کالا، نیازمند این است که ابزار و امکانات کافی چه به لحاظ سخت افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی در اختیار گمرک قرار گیرد و تکالیف بر عهده گمرک هم متناسب با امکانات باشد.

وی تاکید کرد: همکاران ما در گمرکات مرزی و دریایی با حداقل امکانات و در برخی بنادر به تنهایی در سنگر مبارزه با قاچاق مشغول انجام وظیفه هستند.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با ابراز خرسندی از برگزاری نشست های تخصصی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با سازمان های همجوار با هدف ساماندهی کالاهای ملوانی و ته لنجی اظهار داشت: برای دستیابی به نتایج مطلوب تر در این خصوص، تسهیل تجارت و استفاده از مزایای کالاهای ته لنجی و ملوانی برای مردم همان منطقه، این نشست ها باید به صورت مستمر با سازمان های همجوار از جمله با صمت و سازمان بنادر و دریانوردی هم برگزار تا نتایج مثبت حاصل شود.

وی با ارائه آمار واردات ته لنجی و ملوانی در سال جاری تشریح کرد: با داشتن آمارهای دقیق و به هنگام می توانیم با همکاری تمامی دستگاه های همجوار شرایطی را فراهم کنیم تا مزیت های ایجاد شده از ناحیه کالاهای ملوانی و ته لنجی سبب ارتقا معیشت مردمان همان مناطق شود.

سید مجید رضوی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این نشست، ضمن قدردانی از اقدامات گمرک، فعال کردن ظرفیت ها با پرهیز از بخشی نگری را ضروری دانست.

وی بحث معیشت و اقتصاد مردم را دغدغه نظام برشمرد و افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا می بایست برنامه ریزی مستمر صورت گیرد و به رغم دشواری کار، حل این مسائل با شیوه گام به گام عملی است.

رضوی، گمرک را نزدیکترین دستگاه همیار نسبت به حل مسائل دانست و عمل به قوانین را مبنای کار برشمرد و اظهار داشت: در بنادر جنوبی باید جامعه هدف را شناخت و متناسب با امکانات و شرح وظایف و شفافیت حداکثری اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز