خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

ارائه زمین به هر ایرانی متقاضی زندگی در جزیره ابوموسی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۷۶۵

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اختصاص زمین به هر ایرانی در جزایر ابوموسی گفت: پیشنهاداتی در این زمینه داده شده و قرار بر این است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم ج به تصویب برسد و با این شرایط به هر ایرانی که متقاضی زندگی در این جزیره باشد زمین داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ارسلان مالکی در نشست خبری امروز در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان با بیان اینکه ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال نیاز به زیرساخت و ارتباط بین سازندگان و تولیدکنندگان دارد و باید این ارتباطات بین بخش خصوصی و دولت برقرار شود . 

وی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان تاکید کرد : در حال حاضر از ٧ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور، کمتر از یک درصد از آنها در حوزه ساختمان ورود کرده‌اند و باید این سهم بیشتر شود. 

رییس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه سرعت در ساخت و ساز شاخص بسیار مهمی است، ادامه داد: با انباشت تقاضا برای مسکن مواجه هستم و این انباشت در حوزه بسیار مهم است. تمام مطالعات نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته عقب ماندگی در ساخت داشتیم. همچنین بحث قیمت تمام شده از دیگر شاخص‌های بسیار مهم در پروژه‌های ساخت و ساز است از این رو با در نظر گرفتن دو شاخص قیمت تمام شده و فناوری‌های نوین باید بتوانیم محصولی را بسازیم که با استفاده از فناوری‌های نوین سبک بو ارزان تمام شود و در نهایت باید قیمت تمام شده را بتوانیم کاهش دهیم. 

مالکی با تاکید بر اینکه در اجرای نهضت ملی مسکن زمین کم ارزش اختصاص ندادیم ، تاکید کرد :هر چه زمین داشتیم در اختیار این طرح قرار دادیم و در مواردی به ناچار به دلیل کمبود زمین به حاشیه های شهر رفتیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایلنا درباره اختصاص زمین به هر ایرانی در جزایر ابوموسی گفت: پیشنهاداتی در این زمینه داده شده و قرار بر این است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم ج به تصویب برسد و با این شرایط به هر ایرانی که متقاضی  زندگی در این جزیره باشد زمین داده می‌شود.

همچنین علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه این نشست با اشاره به چهار محور مهم در بحث ساخت و ساز مسکن در شهرهای جدید اظهار داشت: امروز رسالت شهرهای جدید ایجاد سکونتگاه جدید برای مردم است که مهمترین شاخصه آن ارتقای کیفیت در حوزه کالبد این شهرها است و این شهرها نباید فاقد کیفی سازی باشند چراکه حاصل عدم کیفی سازی در شهرهای جدید در نهایت ایجاد بافت‌های فرسوده خواهد بود از این رو برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین استفاده کرد.

وی ادامه داد: موضوع و محور دیگر در کنار ایجاد سکونتگاه، این است که بتوانیم آرامش را در زندگی مردم ساکن در این شهرها ایجاد کنم از این رو هوشمند سازی را دنبال می‌کنیم و به ویژه در مدیریت انرژی نیازمندیم که از ظرفیت‌های مختلف در ساخت و ساز استفاده کنیم البته هر چند که ظرفیت‌هایی وجود دارد اما باید این ظرفیت‌ها تجاری سازی شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع سوم در ساخت و ساز در شهرهای جدید بحث مدیریت زمان و مدیریت هزینه است، ادامه داد: موضوع مهم تاثیر زمان در هزینه‌های ساخت است، تاکید دارم که به سمت قراردادهایی با پیمانکارانی برویم که امکان استفاده از مصالح ساختمانی به صورت انبوه را دارند که بتوان هم سرعت کار و هم هزینه تمام شده را کاهش داد.

جعفری ادامه داد : موضوع دیگر این است که در شهرهای جدید، تنها ساخت مسکن مطرح نیست بلکه ساخت شهر را پیگیری می کنیم و به دنبال این هستیم که خدمات عمران شهری و تاسیسات شهری را به نحو مطلوب را به ساکنان ارایه دهیم.

وی از تعیین ٧٧ نقطه سکونتگاه جدید خبر داد و گفت: پیگیر اجرای ٧٧ نقطه سکونتگاه جدید در سطح کشور هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز