خبرگزاری کار ایران

لزوم صرفه‌جویی بیشتر در مصرف برق در ساعات ۱۱ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۹۳۷

مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم مدیریت شبکه برق با بیان اینکه در گر‌م‌ترین روزهای سال قرار داریم و افزایش دما سبب افزایش مصرف برق شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز اوج مصرف برق به بیش از ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مازیارجمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم مدیریت شبکه برق گفت: مقایسه مصرف امروز با دیروز تا این لحظه، افزایش هزار و ۵۰۰ مگاواتی مصرف را نشان می‌دهد. اوج مصرف برق روز گذشته، حدود ۷۱ هزار مگاوات بود و پیش‌بینی می‌شود امروز اوج مصرف برق به بیش از ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم مدیریت شبکه برق اظهار داشت: از مردم تقاضا می‌کنیم، از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و همچنین ۱۹ تا ۲۲ از وسایل پرمصرف استفاده نکنند؛ کولر آبی در دور کند و کولر گازی در دمای آسایش (دمای ۲۵ درجه) قرار دهند.

جمشیدی در پایان یادآور شد: با رعایت این موارد از فشار ناشی از بار سامانه‌های سرمایشی کاسته خواهد شد و این سبب می‌شود تا ما بتوانیم این روزها را بدون مشکل و با یک شبکه پایدارِ برق پشت سر بگذاریم. انرژی الکتریکی به عنوان یک انرژی گرانبها به سختی به دست می‌آید و برای قدردانی از این نعمت باید آن را درست مصرف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز