خبرگزاری کار ایران

سخنگوی صنعت آب در گفت‌وگو با ایلنا:

برنامه مهار آب‌های شیرین ورودی به خزر، خلیج‌فارس و عمان در دستور کار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۷۴۳

سخنگوی صنعت آب گفت: وزارت نیرو مطالعات جامع آب‌های ورودی به دریا را در دستور کار قرار داده و نتایج این مطالعات در میزان آب ورودی به دریای‌ خزر، خلیج فارس و دریای عمان نهایی شده است.

فیروز قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره برنامه مهار آب‌های شیرین ورودی به دریا اظهار داشت: مهار آب‌های شیرین ورودی به دریا و جلوگیری از شوری آنها و نیز استفاده از آنها برای مصارف داخل کشور، یکی از دغدغه‌های مدیریت آب کشور بوده است.

وی افزود: طبق ارزیابی‌های انجام شده، حجم قابل توجهی از رواناب ناشی از بارندگی‌ها و سیلاب‌های تولیدی در شمال و جنوب کشور وارد دریا می‌شود و استحصال همین میزان آب از طریق آب شیرین‌کن‌های دریا هزینه‌های بسیار گزافی را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی صنعت آب کشور تصریح کرد: در حال حاضر وزارت نیرو مطالعات جامع آب‌های ورودی به دریا را در دستور کار قرار داده و نتایج این مطالعات در میزان آب ورودی به دریای‌ خزر، خلیج فارس و دریای عمان نهایی شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس نتایج این مطالعات و استخراج حجم روانآب مازاد بر ظرفیت سازه‌های فعلی و حق‌آب‌های زیست محیطی رودخانه و دریا، سازه‌های مختلفی نظیر مخازن ساحلی، سدهای لاستیکی، بندها و سدهای مخزنی پیشنهاد شده است که عملیات اجرایی آنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی در حوزه طرح‌های زودبازده و نیز اخذ ردیف‌های اعتباری جدید در حال پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز