خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

مذاکره با بنادر چینی برای پذیرش کشتی‌های ایرانی/ اختلافات با اپراتور هندی بدون نیاز به دادگاه بین‌المللی رفع شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۶۳۰

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اختلافات با اپراتور هندی تاکید کرد: مذاکرات با سفیر هند انجام شد و به توافق خوبی رسیدیم و مشکلاتی که درباره قرارداد بلند مدت بود و مانع از انعقاد قرارداد بلند مدت می‌شد، رفع شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی‌اصغر صفایی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر مذاکرات سازمان بنادر با سفیر جدید هند در ایران درباره اختلافات با اپراتور هندی گفت: مذاکرات با سفیر هند انجام شد و به توافق خوبی رسیدیم و مشکلاتی که درباره قرارداد بلند مدت بود و مانع از انعقاد قرارداد بلند مدت می‌شد، رفع شدند. 

وی ادامه داد: موارد متعددی از اختلافات در مذاکرات اخیر حل و برطرف شد و امیدواریم در سفر آتی موارد جزیی از اختلافات هم برطرف شوند و قرارداد نهایی منعقد شود. 

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه با این توافق دیگر نیازی به رسیدگی به اختلافات بین دو طرف در دادگاه بین‌المللی نیست، اظهار داشت: این اختلافات قراردادی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و هند بوده و نیازی به دادگاه بین‌المللی نیست.

صفایی درباره تغییر تعرفه‌ها در سال جاری تصریح کرد: به طور قطع شرکت کشتیرانی به عنوان یکی از شرکت‌هایی که از بنادر کشورمان خدمات دریافت می‌کنند، در تنظیم تعرفه‌ها باید مشارکت داشته باشند و نظر مشتری لازم است که ملاحظه شود و براساس نظر مشتری تعرفه‌ها بازنگری می‌شود. 

وی با اشاره به رفع مشکل پهلوگیری ناوگان ایرانی در برخی بنادر کشورها از جمله چین خاطرنشان کرد: برخی از کشتی‌های کشور در برخی از بنادر کشورها در مقطعی دچار مشکل شدند و تردد نداشتند اما خوشبختانه با اقدامات وزارت راه و وزارت امور خارجه بسیاری از بنادر امکان تردد کشتی‌های ایرانی را فراهم کرده‌اند و تردیدها در حال انجام است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه گفته می‌شود هنوز هم بنادر بخش خصوصی در چین اجازه پهلوگیری به کشتی‌های ایرانی نمی‌دهند و ناوگان ایرانی تنها اجازه پهلوگیری در بنادر دولتی چین را دارند، بیان کرد: در حال حاضر برخی از بنادر چین جایگزین شدند و دو بندر دیگر که پیش از این بسته بودند در حال حاضر باز شدند و با دو بندر دیگر چینی هم در مذاکره هستیم که کشتی‌های ایرانی را بپذیرند و شرایط فعلی نسبت سالهای قبل بسیار بهتر شده‌است.

 

صفایی با اشاره به همکاری‌های دریایی با کشور روسیه یادآور شد: هم در بنادر کوتاه‌مدت و هم برنامه بلندمدت دولت با کشورهای همسایه دیده شده و نگاه ما به راهبرد روسیه، تأمین نیازمندی‌های روسیه از طریق ایران است و بخشی از کالاها از جمله غلات را از روسیه وارد کشور کنیم و به دنبال کمک به تجارت خارجی روسیه با کشورهای حاشیه خلیج فارس و هند هستیم و در این بخش دریایی نقش مهمی دارد و ناوگان دریایی خزر را افزایش دادیم که می‌تواند هزینه های حمل و نقل را کاهش دهد و در بنادر شمالی شاهد رشد ٣۵ تا ۴٠ درصد ترانزیت بوده‌ایم.

وی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه دست‌اندرکاران حوزه دریانوردی حرکت‌های عظیم و بزرگی را انجام داده‌اند، عنوان کرد:این هماهنگی بین دستگاه‌ها باعث ارتقای اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه شده و کشورمان در هیچ زمان اقتداری که امروز دارد را نداشت.

به گفته رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، شاهد حضور مقتدرانه و رشادت‌های سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های منطقه هستیم و نفتکش ملی بدون سروصدا حامی صادرات نفت و گاز ایران است و همه دست‌اندرکاران به دنبال پیشبرد برنامه‌های اقتصاد دریامحور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز