خبرگزاری کار ایران

تعرفه برق در استرالیا گران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۵۶۰

بر اساس آنچه که اپراتور تنظیم کننده انرژی استرالیا اعلام کرده است، از ابتدای جولای سال جاری یعنی۱۰ تیرماه قیمت انرژی برق در این کشور بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد؛ افزایش قیمتی که با هدف مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از بحران در صنعت برق این کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مستند به اطلاعاتی که در وب سایت خبری «9news.com.au»، منتشر شد تنها در ایالت ویکتوریا که پرتراکم‌ترین ایالت کشور استرالیا است، دست کم ۵۰۰ هزار مشترک بخش خانگی و کسب و کار‌های کوچک مشمول افزایش قیمت ۳۵۰ تا ۷۵۰ دلاری قیمت برق خواهند شد.

این تصمیم که در راستای کاهش مصرف برق در استرالیا و جلوگیری از تحمیل خسارت‌های سنگین مالی به صنعت برق این کشور اتخاذ شد، با اعتراض بسیاری از مردم و کارشناسان رو به رو شد و منتقدان عقیده دارند با این اجرایی شدن این تصمیم خسارت‌های سنگینی به اقشار کم درآمد وارد خواهد شد.

البته مدیران سازمان تنظیم مقررات انرژی استرالیا (AER) در پاسخ به این انتقاد تأکید دارند که افزایش ۲۵ درصدی قیمت برق در مقابل درخواست‌های غیرقابل توجیه شرکت‌های تأمین کننده انرژی برق اتخاذ شده است و اگر محدودیت سقف اعمال شده توسط دولت بر قیمت گاز و زغال سنگ نبود، مصرف کنندگان حتی باید تعرفه‌های بیشتری پرداخت می‌کردند.

آنطور که «abc.net» گزارش داده است، افزایش تعرفه گاز و برق در استرالیا سبب شده است تا بسیاری از خانواده‌ها به ویژه اقشار کم درآمد امکان پخت و پز غذا در خانه را از دست بدهند و برای تأمین غذا به غذا‌های آماده و ارزان و یا رایگان روی بیاورند.

بر اساس این گزارش تصمیم اخیر اپراتور تنظیم کننده انرژی استرالیا برای افزایش برق در این کشور دست کم و به صورت سالانه ۳۵۲ دلار به صورت حساب برق خانواده‌ها اضافه خواهد کرد و مجموع هزینه برق سالیانه یک خانواده را از هزار و ۴۰۰ دلار به بیش از هزار و ۷۵۰ دلار خواهد رساند. همچنین این تصمیم صورت حساب سالانه برق کسب و کار‌های کوچک را از ۳ هزار به ۳ هزار و ۷۰۰ دلار می‌رساند.

به دنبال این اتفاق شورای خدمات اجتماعی استرالیا خواستار ورود جدی دولت به مسئله و حمایت از اقشار کم درآمدی شد که در پرداخت قبوض برق خود با مشکل مواجه هستند.

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد دولت ایالتی ویکتوریا با هدف کاهش فشار ناشی از افزایش قیمت برق به شهروندان و نیز ترغیب آن‌ها به صرفه جویی در مصرف این انرژی اقدام به ارائه پاداش ۲۵۰ دلاری صرفه جویی کرده است.

مستند به اطلاعاتی که در وب سایت دولتی «premier.vic.gov.au» منتشر شد، دولت به مشترکینی که در مصرف برق خود صرفه جویی کنند و یا نیاز به کمک مالی داشته باشند، پاداش و کمک ۲۵۰ دلاری پرداخت خواهد کرد.

پیش بینی می‌شود که در دوره چهارم اجرای این بسته حمایتی ۳.۷۵۰ میلیون دلار حمایت مالی در اختیار مشترکان واجد شرایط قرار بگیرد.

بر اساس گزارش «abc.net.au»، مشترکان برای اینکه بتوانند این پاداش ۲۵۰ دلاری را دریافت کنند، می‌توانند از طریق روش‌های زیر نسبت به صرفه جویی در مصرف برق خود اقدام کنند:

۱-تنظیم دمای ۲۳ تا ۲۶ سانتی گراد برای سیستم‌های سرمایشی و ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد برای سیستم‌های گرمایشی

۲-تنظیم دمای ترموستات‌های ذخیره‌ساز آب گرم روی دمای ۶۰ درجه سانتی گراد و کمتر از ۵۰ درجه سانتی گراد برای سیستم‌های جریان آب گرم

۳-استفاده از چرخه آب سرد ماشین لباسشویی

۴-بستن منافذ و شکاف‌های منازل مسکونی

۵-بستن در اتاق‌های غیر ضروری خانه و عدم استفاده از سیستم گرمایشی و سرمایشی در آن‌ها

۶-خارج کردن سیم برق دستگاه‌های برقی خاموش مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی، مایکروویو یا حتی تلویزیون از پریز برق

۷-تعویض سردوش حمام با مدل‌های ۴ ستاره که میزان مصرف آب را کاهش داده و در نتیجه هزینه گرمایش آب را کم می‌کند (تن‌ها از این طریق یک خانواده چهار نفره می‌تواند سالانه حدود ۳۱۵ دلار پس انداز کند)

۸-خاموش کردن لامپ اتاق‌های بلااستفاده و استفاده از لامپ‌های LED کم مصرف

این گزاش حاکی است قیمت برق در کشور استرالیا نرخ ثابتی ندارد و بسته به محل زندگی، شرکت تأمین کننده برق و ساعت استفاده تعرفه برق متغیر است، بنابراین مشترکان برای کاهش هزینه‌های خود جدا از محل زندگی و شرکت تأمین کننده برق، همچنین باید از مصرف لوازم برقی غیر ضرور در ساعات اوج مصرف که معمولاً در بعد از ظهرها و اوایل شب قرار دارد، خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز