خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه وشهرسازی درگفت‌وگو با ایلنا:

امکان انعقاد رایگان تمام قراردادهای اجاره در سامانه املاک/ دیگر نیازی به مراجعه به مشاوران املاک نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۸۹۹

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توافق دو طرف موجر و مستاجر قراردادهای اجاره به طور رایگان در سامانه املاک و اسکان ثبت می‌شود و نیازی به انعقاد و ثبت این قرارداد در مشاوران املاک نیست.

هادی عباسی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره بسته حمایتی از مستاجران اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار اجاره و حمایت از مستاجران تقویت بسترهای نرم‌افزاری و استفاده از ظرفیت‌های سامانه املاک و اسکان است.

وی با بیان اینکه یکی از این اقدامات، صدور کد رهگیری رایگان برای قراردادهای مسکن و ثبت قراردادهای اجاره است، گفت: با توافق دو طرف موجر و مستاجر قراردادهای اجاره به طور رایگان در سامانه املاک و اسکان ثبت می‌شود و نیازی انعقاد و ثبت این قرارداد در مشاوران املاک نیست. این اقدام تنها محدود به قراردادهای تمدید اجاره نمی‌شود بلکه مشمول قراردادهای جدید اجاره هم خواهد شد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: ثبت قراردادها به صورت آزمایشی در سامانه املاک و اسکان در حال انجام است.

عباسی ادامه داد: از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار اجاره تعیین سقف اجاره بها است که طبق مصوبه روز گذشته شورای عالی مسکن، سقف افزایش اجاره بها در تهران ٢۵ درصد و در سایر شهرها ٢٠ درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز