خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

با انعقاد قرارداد نهایی با هندی‌ها، تمام مشکلات رفع می‌شود/ باید باری باشد که از تجهیزات استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۱۸۸

معاون سازمان بنادر اظهار داشت: باید باری وجود داشته باشد که از تجهیزات وارد شده استفاده شود اما انعقاد قرارداد نهایی با هندی‌ها در مرحله نهایی است و با تکمیل قرارداد همه مشکلات برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی فتحی عضو هیات عامل سازمان بنادر در نشست خبری امروز با بیان اینکه چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی Icopmas 2023 هفته آینده با حضور نمایندگان کشورهایی خارجی از جمله ژاپن، کانادا و هند برگزار می‌شود، اظهار داشت: آمادگی همکاری با تمام کشورها در حوزه‌های مختلف هستیم و مذاکراتی با کشورها انجام شده‌است.

وی با بیان اینکه در بخش طراحی و اجرا تنها کشور خودکفا در منطقه هستیم، گفت: در حال حاضر هر گونه طراحی در بنادر کشورمان با توان داخل کشور انجام می‌شود و در سال گذشته اسکله فاز سوم بندر رجایی با امکان پذیرش شناورهای نسل جدید اجرا شد که تمام مراحل آن با توان داخل به اجرا رسید. 

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: تنها کشوری که در این بخش حتی نیازی به پیمانکار خارجی نداریم و تمام بخش‌های طراحی و اجرا صد در صد بومی به اجرا می‌رسد. 

فتحی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه گفته می‌شود اپراتور هندی اجازه استفاده تجهیزات وارد شده از جمله ۶ جرثقیل را نمی‌دهد و شرط اجازه از این جرثقیل‌ها را انعقاد قرارداد ١٠ ساله اعلام کرده‌ است، اظهار داشت: موضوع این است که باید باری وجود داشته باشد که از این تجهیزات استفاده شود اما انعقاد قرارداد نهایی با هندی‌ها در مرحله نهایی است و با تکمیل قرارداد همه مشکلات برطرف می‌شود.

معاون سازمان بنادر درباره همکاری با کشورهای چین و روسیه گفت: کارگروه‌های تخصصی را فعال کردیم و درباره دیپلماسی با کشورهای خارجی جلسات برگزار می‌شود و البته بخشی از این همکاری‌ها به استراتژی‌های سیاسی کشورها برمی‌گردد اما کارگروه های فنی بین کشورها فعال است.

وی درباره خودکفایی در تامین و ساخت برخی از تجهیزات ادامه داد: در بخش تجهیزات نهضتی را از سالهای گذشته دنبال می‌کنیم که و امروز توان تولید 850 قطعه در بخش تجهیزات در کشور وجود دارد و توانستم جلوی ارزبری را بگیریم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز