خبرگزاری کار ایران

سقف قیمت بازار برق برای سال 1402 تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۹۹۴

سخنگوی صنعت برق از ابلاغ سقف قیمت بازار برق برای سال 1402 خبر داد .

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، هر ساله سقف قیمت بازار برق توسط هیأت تنظیم بازار برق ایران تعیین و توسط وزیر نیرو ابلاغ می شود. نیروگاه‌های حاضر در بازار برق، در هر ساعت قیمت را تا بیست پله و تا سقف قیمت ارائه می‌کنند که بر اساس مناقصه ساعتی در بازار عمده فروشی برای روز بعد، کمترین قیمت نیروگاهی برای پاسخ به میزان تقاضا در آن ساعت پذیرفته می شود.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: وزیر نیرو مصوبه تعیین سقف قیمت بازار را برای سال 1402 در روز گذشته 1401/12/27 ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، کلیه نیروگاه‌های حاضر در بازار رقابتی برق می‌توانند قیمت عرضه برق را تا سقف تعیین شده از فردا 29/12/1401 برای اول فروردین تا پایان سال 1402 ارائه کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: سقف قیمت بازار برق برای سال 1402 معادل 1060 ریال برای هر کیلو وات ساعت و آمادگی نیز مبلغ 185 ریال بر کیلو وات تصویب شد.

وی اظهار امیدواری کرد که تعیین به موقع قیمت سقف بازار باعث رضایت نیروگاه‌های حاضر در بازار رقابتی شود.

مصطفی رجبی مشهدی تصریح کرد:  افزایش سقف قیمت بازار برق هیچ‌گونه تأثیری بر قیمت تعرفه مشترکان نخواهد داشت و صرفاً به نیروگاه‌های حاضر در بازار اجازه می دهد تا در سقف جدید تعیین شده به رقابت بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز