خبرگزاری کار ایران

آلکسی ددوف مطرح کرد:

افزایش ۲۰ درصد تجارت ایران و روسیه/ تهران و باشقیرستان تجارت بلندمدت داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۲۰۸

سفیر روسیه در ایران اظهار داشت: ایران و باشقیرستان می‌توانند به صورت بلندمدت همکاری تجاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، آلکسی ددوف، سفیر روسیه در ایران، در همایش معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی جمهوری باشقیرستان در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مبادلات تجاری ایران و روسیه با افزایش ۲۰ درصدی به ۵ میلیارد دلار رسید. روسای جمهور دو کشور تبادلات بسیاری با یکدیگر دارند و این تبادل نظر در سطوح مختلف در حال افزایش است.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌های همکاری ایران و روسیه، مربوط به مشارکت منطقه‌ای است. در سال ۲۰۲۲ هیات‌های مختلف ایرانی از نقاط مختلف روسیه مانند تاتارستان بازدید کردند.

وی در توضیح اهمیت جمهوری باشقیرستان اظهار داشت: باشقیرستان یکی از جمهوری‌های پرجمعیت روسیه با ۴ میلیون نفر است که از اقوام و ادیان مختلف تشکیل شده است. همچنین یکی از مناطق توسعه یافته روسیه که یکی از ۲۰ اقتصاد برتر منطقه است.

ددوف تصریح کرد: باشقیرستان در حوزه ساختمان و نفت و گاز فعال بوده و یکی از پنج منطقه در جذب سرمایه‌گذاری است. همچنین بیش از ۲۰ فناوری را این منطقه ایجاد شده که بیش از ۳۰ هزار عضو دارد.

سفیر روسیه در ایران افزود: ایران و باشقیرستان می‌توانند به صورت بلندمدت همکاری تجاری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز